افزایش فضاهای سبز اتریش با فرمول‌های ریاضی

مدیران زالتسبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش چهارچوب اکولوژیک جدیدی برای توسعه فضاهای سبز در پیش گرفته‌اند. آن‌ها پیشروان بهره‌گیری از معادلات ریاضی در افزایش پوشش‌های گیاهی شهر خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان زالتسبورگ شیوه نوینی را برای محاسبه میزان فضای سبز ضروری در هر سازه جدید به کار گرفته‌اند و از این طریق قصد دارند در سبزسازی استراتژیک شهر کمک کنند. در این روش از فرمول‌های ریاضی بهره گرفته می‌شود به این صورت که معماران فضای موجود در هر سازه را پیش از اجرای طرح همچنین تعداد درختان موجود در فضاهای اطراف سازه را محاسبه می‌کنند سپس اقدامات لازم برای گسترش پوشش سبز را اتخاذ می‌کنند. مدیران چهارمین شهر بزرگ اتریش در پیروی از اهداف دولت ملی برای کاهش آلودگی هوا و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی ایده فوق را مطرح کرده‌اند.

افزایش فضاهای سبز اتریش با فرمول‌های ریاضی

مقامات محلی زالتسبورگ مدعی شده‌اند اولین کسانی هستند که از مدلی شبیه به الگوریتم در بهبود و افزایش فضاهای سبز شهری بهره می‌گیرند و قرار است این ایده را در ساخت و سازهای جدید پیاده کنند. پیاده‌سازی این فرمول در تمام سازه‌های جدید شهر اجباری خواهد بود و بام‌ها، نماها و بالکن‌های سبز را در بر خواهد گرفت. بدیهی است که الگوی جدید، استفاده از فضاهای سبز را بهینه و مشخص می‌کند که در هر بخش یک سازه چه مقدار پوشش گیاهی ضروری و مجاز است.

در این راستا، ابتدا مساحت ساختمان جدید در نظر گرفته می‌شود سپس معماران با استفاده از معادلات ریاضی مشخص می‌کنند که سازه مورد نظر چه میزان پوشش سبز نیاز دارد به عنوان مثال در ساختمان‌های مسکونی کوچک که تنها برای یک خانواده بنا می‌شود مساحت اختصاص داده شده به گیاهان بسیار کمتر از سایر سازه‌ها خواهد بود. ساختمان‌هایی با پنج واحد مسکونی حدود ۵۰۰ مترمربع فضای سبز را در بر خواهد گرفت که این میزان در سازه‌های عظیم به بیش از دو هزار مترمربع خواهد رسید.

افزایش فضاهای سبز اتریش با فرمول‌های ریاضی

کد خبر 514716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.