آیا بیماری کووید-۱۹ میزان تاثیرگذاری واکسن را کاهش می‌دهد؟

برخی متخصصان باور دارند که وجود ویروس کرونا در بدن ممکن است میزان تاثیر گذاری واکسن را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، واکسیناسیون بهترین و مؤثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن است. ممکن است برخی افراد بدون اینکه بدانند در زمان دریافت واکسن کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا باشند. در صورتی که افراد از بیماری خود آگاه باشند، نباید واکسن کرونا را دریافت کنند بلکه لازم است خود را قرنطینه کنند.

آیا افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

توصیه شده است که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ نباید در مراکز واکسیناسیون حضور یابند زیرا ویروس مورد نظر را به سرعت به دیگران نیز منتقل می‌کنند. حتی افرادی که با بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در ارتباط بوده است یا علائم خفیف بیماری را تجربه کرده است نیز نباید واکسن کرونا را تزریق کند، آن‌ها باید خود را در منزل قرنطینه کنند و واکسن کرونا را در زمان دیگری دریافت کنند.

در صورتی که فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ واکسن را دریافت کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

هنوز هیچ شواهد علمی مبنی بر واکنش واکسن در صورت وجود ویروس فعال در بدن وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که واکنش واکسن به شدت علائم بیماری فرد بستگی دارد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا زمانی که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا است تأثیر منفی نخواهد داشت و عملکرد واکسن را دچار مشکل نخواهد کرد البته متخصصان باور دارند که واکسن‌ها به صورت مستقل عمل خواهند کرد و باعث بروز التهاب در بدن افراد می‌شود.

آیا بیماری کووید -۱۹ میزان تأثیرگذاری واکسن را کاهش می‌دهد؟

با وجود اینکه ممکن است واکسن کرونا تحت تأثیر ویروس فعال در بدن قرار نگیرد اما برخی متخصصان باور دارند که ویروس کرونا ممکن است میزان تأثیر گذاری واکسن را کاهش دهد. زمانی که فردی بیمار است واکنش‌های التهابی در بدن وی رخ می‌دهد، این موضوع بدان معنا است که سیستم ایمنی بدن فرد در حال مقابله با عامل بیماری‌زا است و قادر نیست به واکسن تزریق شده واکنش خاصی نشان دهد.

آیا فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ عوارض جانبی شدیدتر واکسن کرونا را تجربه می‌کند؟

از آنجایی که ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌تواند به صورت مستقیم بر پاسخ ایمنی ایجاد شده توسط واکسن نیز تأثیر بگذارد. در صورتی که افراد به علائم و التهاب ناشی از بیماری کووید -۱۹ مبتلا باشند و واکسن کرونا را نیز دریافت کنند ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کنند حتی احتمال دارد مدت زمان بیشتری طول بکشد که عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا بهبود یابد البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 514619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.