۷۵ درصد هیات‌های مذهبی در مشهد از ماسک استفاده می‌کنند

سخنگوی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان خراسان‌ رضوی گفت: طبق بررسی‌ها حدود ۷۵ درصد از هیات‌های مذهبی و عزاداری مرتبط با ایام محرم در مشهد از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، محسن نجات روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر ۵۲۵ بازدید از مراسم عزاداری هیأت‌های مذهبی در شهر مشهد انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور کلی حدود ۶۲ درصد از هیأت‌های مذهبی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی با اشاره به اقداماتی که در راستای کنترل مدیریت بیماری کرونا انجام شده است گفت: قول مساعد وزیر بهداشت برای افزایش سهمیه واکسن، افزایش مراکز توزیع رمدیسیور، پیگیری برای افزایش مراکز منتخب شبانه‌روزی در مشهد به ۱۴ مرکز از این جمله است.

نجات تصریح کرد: اختصاص ۴۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا، اختصاص ۱۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه و راه اندازی ۲ دستگاه سی‌.تی‌.اسکن پیشرفته در ۲ بیمارستان مشهد، تأمین ۶۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ تنی و همچنین ورود ۲۰ تن محموله اکسیژن مایع به استان خراسان رضوی از دیگر این اقدامات است.

وی از اختصاص ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز از سوی فرمانده سپاه امام رضا (ع) و واریز ۶۰ میلیارد ریال به حساب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص خبر داد.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اقدامات در راستای تعطیلی ۶ روزه مصوب در خراسان رضوی طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد گفت: طی این مدت کاهش سفرهای خودرویی و زمینی، کاهش سفرهای ریلی و هوایی و همچنین کاهش ترددهای بین‌شهری دنبال می‌شود.

نجات افزود: در این راستا بناست پروازهایی که از کشور عربی به ویژه عراق به مشهد سفر می‌کند متوقف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 514533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.