جزئیات محدودیت اصناف از ۲۵ مردادماه

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: محدودیت اصناف هم همچون سایر ادارات اعمال می‌شود، بر این اساس از روز دوشنبه مشاغل گروه دو، سه و چهار، همچنین پاساژها، بازارها، راسته‌های خیابان‌ها تعطیل بوده و فقط مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محدودیت اصناف هم همچون سایر ادارات اعمال می‌شود، بر این اساس از روز دوشنبه مشاغل گروه دو، سه و چهار، همچنین پاساژها، بازارها، راسته‌های خیابان‌ها تعطیل بوده و فقط مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند.

وی افزود: از مشاغل گروه یک نیز درخواست شده اگر فعالیت آنها ضرورت چندانی ندارد به صورت افتخاری با محدودیت‌های اعمال شده همراهی کنند.

واحدهای صنفی متخلف یک ماه پلمپ خواهد شد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اطلاعیه‌ای نیز صادر شده که بر اساس آن اگر از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده، فردی در برابر رعایت پروتکل‌ها مقاومت کند، با وی برخورد قانونی شده به طوری که پلمپ واحد صنفی تا یک ماه باز نخواهد شد.

اگر کسبه در محدودیت‌ها همکاری نکنند تعطیلی ادامه خواهد یافت

جهانگیری اضافه کرد: علاوه بر این، به کسبه هشدار داده شده اگر در تعطیلی این چند روز با مسئولان همراهی نکنند، تعطیلی‌ها تا چند هفته دیگر نیز برای آنها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته در ۱۷ ماه گذشته کسبه همکاری خوبی داشته‌اند، گروه بازرسی اصناف، اداره اماکن، بسیج، بهداشت و سایر دستگاه‌های نظارتی و پلیس نظارت دقیقی بر رعایت محدودیت‌ها خواهند داشت و اگر کسی اعمال قانون شد، به هیچ وجه با وی مدارا نمی‌شود.

برای کنترل بیماری کل کشور باید تعطیل شود

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هر جا لازم بوده تا کنون از حقوق اصناف دفاع شده است، بارها نیز گفته‌ایم تا زمانی که همه نهادها تعطیل نشود، تعطیلی اصناف اثر گذار نیست، اکنون تعطیلی سراسری برای همه مشاغل به جز مشاغل ضروری و خدماتی اعلام شده که بهترین راهکار برای کنترل بیماری است.

ممنوعیت تردد تا پنجم شهریورماه ادامه دارد

جهانگیری اضافه کرد: در واقع سه روز تعطیلی اعمال شده که لازم است اصناف نیز در آن همکاری گرده تا شاهد تعطیلی بیشتر از این نباشیم.

وی تصریح کرد: تعطیلی در هفته آینده نخواهیم داشت اما ممنوعیت تردد تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: مشاغل سطح یک، دو، سه و چهار کدامند؟

کد خبر 514522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.