۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
توسعه پاکت‌پارک‌ها در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: توسعه پاکت‌پارک‌ها به عنوان نقاط سبز درون شهری با هدف افزایش تعاملات اجتماعی در فضاهای سبز شهری با استفاده از زمین‌هایی در حد ۱۰۰ مترمربع و ابعادی که قابل تجاری‌سازی و استفاده اقتصادی نیست، در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پاکت‌پارک‌ها، پارک‌های کوچک مقیاس است که سرانه فضای سبز و رضایتمندی شهروندان را افزایش داده و دسترسی عموم را به نزدیک‌ترین محل‌های سبز فراهم کند.

وی تصریح کرد: پاکت‌پارک‌ها به عنوان فضای گمشده از سلسله مراتب پارک‌های شهری است که می‌تواند نقش مؤثری در حیطه آرامش، فضای فراغت، بازی و گردشگری شهروندان داشته باشد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه نخستین پاکت پارک شهر اصفهان در حاشیه خیابان خلجا (محدوده منطقه یک شهرداری) با هدف تقویت بعد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی اجرا شده است، افزود: از مزایای پاکت پارک خیابان خلجا تقویت محور مادی و نمایش ابعاد تاریخی چنار ۸۰ ساله موجود در محل است.

وی گفت: ضوابط طراحی و اجرای پاکت‌پارک‌ها در سازمان پارک‌ها و فضای سبز جز پروژه‌های واحد طراحی سازمان بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه توسعه پاکت‌پارک‌ها به عنوان نقاط سبز درون شهری با هدف افزایش تعاملات اجتماعی در فضاهای سبز شهری با استفاده از زمین‌هایی در حد ۱۰۰ متر مربع و ابعادی که قابل تجاری و استفاده اقتصادی نیست، در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار دارد، افزود: سه نمونه دیگر پاکت‌پارک‌ها در سایر مناطق شهرداری در حال طراحی و اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: پاکت‌پارک‌ها راهکاری جدید در مسیر توسعه فضای سبز شهر، فراهم شدن بسترهای آموزشی و ارتقای فرهنگ شهروندی با کمترین هزینه است، قطعات کوچکی که قابلیت سبز شدن و استفاده به عنوان پاتوق‌های محلی را دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، شهروندان به ویژه سالمندان از ایجاد پاکت‌پارک‌ها استقبال کردند.

کد خبر 514465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.