اسپانیا؛ مقصدی برای گردشگران با توانایی‌ و سنین متفاوت

باراکالدو، منطقه‌ای مسکونی در اسپانیا با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به زودی میزبان زیرساخت‌های گردشگری جدیدی خواهد بود تا با نیازهای متفاوت گردشگران بیشترین سازگاری را پیدا کند و به مقصدی برای جذب تمام جهانگردان با هر توانایی جسمی تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران باراکالدو هفته گذشته در وب‌سایت شهر اعلام کردند که به زودی تغییراتی در زیرساخت‌های گردشگری شهر به وجود خواهند آورد تا قابلیت دسترسی به این مکان‌ها را برای تمام گردشگرانی با وضعیت جسمی متفاوت فراهم آورند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است در این زمینه انجام شود، ارائه بروشورهای راهنمایی خواهد بود که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، افراد دارای اختلال بینایی را به درستی در مسیر حرکت خود به سمت مقاصد گردشگری هدایت می‌کند البته تلاش‌های مدیران تنها به این ختم نمی‌شود، بلکه تغییراتی را در زیرساخت‌های شهری به منظور سازگارسازی مسیرها برای تامین امکان رفت و آمد ایمن افراد دارای معلولیت جسمی نیز در بر خواهد داشت.

گردشگران دارای اختلال بینایی می‌توانند به محض ورود به باراکالدو بروشور راهنمای خود را از مرکز تفسیر تاریخی و زیست‌محیطی دریافت کنند و با استفاده از آن با داشتن کمترین مشکل و بدون نیاز به حضور دیگری به بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر بپردازند. این بروشور که توسط وزیر منطقه نوآوری و گردشگری باراکالدو طراحی شده از نقشه‌ای برخوردار است که متفاوت با نوع معمولی آن و با قابلیت دسترسی راحت برای افراد کم‌بینا، مسیرهای دقیق به سمت مکان‌های دیدنی و تاریخی و همچنین مراکز فرهنگی شهر را مشخص می‌کند. این نقشه با خط بریل در دسترس مسافران قرار می‌گیرد و در نتیجه افراد نابینا نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با کمترین جستجو در نقشه به محبوب‌ترین فضاهای گردشگری شهر همچنین هتل‌ها و رستوران‌ها دست یابند و آن‌ها را در اولویت مکان‌های سفر خود قرار دهند. جالب است بدانید که یک کد کیو آر یا بارکد دو بعدی در هر نقشه تعبیه شده است که کاربران از طریق آن می‌توانند به طور صوتی روی گوشی‌های تلفن همراه خود به تاریخچه فضاهای اطراف دسترسی پیدا کنند. صوتی که از این طریق به گوش هر فرد می‌رسد قابل تغییر و به سه زبان باسک (مربوط به قومی ساکن در شمال شرق اسپانیا و جنوب غرب فرانسه)، اسپانیایی و انگلیسی قابل استفاده است.

مسافران باراکالدو به برچسب‌هایی برابر با کد درج شده در کیو آر نقشه‌های خود در مکان‌های دیدنی مختلف شهر دسترسی خواهند داشت که با اسکن کردن آن از طریق تلفن همراه، دسترسی به اطلاعات مربوط به مسیر، مسافت و وسایل حمل و نقل عمومی و مهم‌تر از همه توضیحاتی در مورد معروف‌ترین بناهای شهر را امکان‌پذیر می‌کند.

مدیران باراکلادو قصد دارند از طریق تغییر زیرساخت‌های شهری و ایجاد پیاده‌روها و سطوح شیب‌دار تردد را برای افراد مبتلا به ناتوانی یا کم‌توانی جسمی تسهیل کنند تا در نتیجه شهری با قابلیت‌های کامل برای پذیرش تمام گردشگران به وجود آورند به این امید که نه تنها مقصدی قدرتمند برای جهانگردی ایجاد کنند بلکه از این طریق، رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بر صنعت گردشگری را جبران کنند.

کد خبر 514444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.