ورود ۶ هزار تن مواد اولیه تولید داروی کرونا به گمرک فرودگاه امام (ره)

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: افزون بر شش هزار تن مواد اولیه تولید داروی بیماری کرونا وارد گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شده است.

به گزارش ایمنا، سعید عمرانی اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و نیاز مبرم به سرُم و داروی کرونا در داروخانه‌های کشور، به واردکنندگان هشدار داده می‌شود روند تسریع مواد اولیه وارد شده را تسریع کنند.

وی افزود: در صورتی که در موعد مقرر قانونی نسبت به ترخیص کالاهای وارد شده اقدام نشود، کالاها توقیف و به مزایده گذاشته خواهد شد.

معاون قضائی دادستان کل کشور اضافه کرد: همچنین حدود ۳۴ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شده اما حدود ۱۴ میلیون دُز مورد استفاده قرار گرفته و لازم است در روند واکسیناسیون جامعه هدف تسریع شود.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تاکنون ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس پنج خیز داشته و تلفات آن روز دوشنبه ۱۷ مرداد به یک رکورد دست یافت و طی ۲۴ ساعت ۵۸۸ نفر جان خود را از دست دادند.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز شد.

در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان قرمز، ۵۹ شهرستان نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در شرایط آبی نیست.

همچنین تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در ۱۰ استان کشور به منظور تسریع در روند واکسیناسیون عمومی خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 514390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.