۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
شهرری مقصد گردشگری می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) گفت: پهنه‌های گردشگری مذهبی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، گردشگری تاریخی در محدوده دژ رشکان، برج طغرل، ابن بابویه و چشمه علی، صنعتی شمال و حریم منطقه در راستای تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی در این منطقه طراحی و اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، فرهاد افشار در بازدید میدانی از این منطقه ضمن تسلیت عزای اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: ظرفیت‌های هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری می‌تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرری موقعیت ویژه‌ای از نظر آثار تاریخی و اماکن متبرکه و مذهبی دارد، افزود: وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان در کنار آثار تاریخی و باستانی، شرایط متمایزی را برای منطقه ۲۰ فراهم آورده است و استفاده از ظرفیت‌های این شهر باعث ارتقا فرهنگ عامه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران به ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهم شهرری و لزوم نگاه توسعه‌ای به منطقه ۲۰ اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای همگام با فعالیت‌های نگهداشتی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همواره در برنامه‌های توسعه محلی این منطقه قرار دارد.

افشار با اشاره به تهیه و تدوین کتابچه‌های برنامه اجرایی و برنامه توسعه محلات با همکاری و مشارکت شورایاران، تصریح کرد: طرح‌های توسعه محلی این منطقه در سال جاری مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، احداث و تقویت کاربری‌های خدمات محله‌ای طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد و زیرساخت‌های شهری، حریم، تاب آوری و مدیریت بحران و توسعه سازمانی و منابع انسانی را از جمله موضوعات راهبردی این منطقه برشمرد.

در این بازدید وضعیت پروژه‌های احداثی در سال جاری، وضعیت اعتبارات ابلاغی پروژه‌های توسعه محله‌ای و وضعیت اعتبارات و عملکرد منطقه در پروژه‌های توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

منبع: ایرنا

کد خبر 514255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.