وکلا را دریابید/فاجعه انسانی در جامعه وکالت در حال وقوع است

رئیس کانون وکلا دادگستری اصفهان شغل وکالت را جز پرخطرترین حرفه ها دانست و گفت: وکلا در طول شیوع کرونا برخلاف بسیاری از اقشار حتی در اوج شیوع کرونا، ناگزیر به انجام امور موکلان بویژه حضور در محاکم قضائی با وجود شلوغی و تجمع‌های مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی در اینستاگرام خود نوشت:

" وکلا را دریابید فاجعه انسانی در جامعه وکالت در حال وقوع است

بدون تردید شغل وکالت جز پرخطرترین حرفه‌هاست.

وکلا در طول شیوع کرونا برخلاف بسیاری از اقشار حتی در اوج شیوع کرونا، ناگزیر به انجام امور موکلان بویژه حضور در محاکم قضائی با وجود شلوغی و تجمع‌های مختلف، هستند.

از ابتدای شروع فرایند واکسیناسیون، با قاعده، بی قاعده، با لابی‌گری، و هر راه دیگری که ما نمی‌دانیم، بحق یا ناحق، گروه‌های مختلف را در اولویت واکسن قرار دادند، اما وقتی وکلا درخواست واکسن کردن متهم به خودخواهی گردیده و به ته صف فرستاده شدند!

ورود هجمه‌های گسترده نسبت به مدیرانی که در ابتدای شروع طرح واکسیناسیون با فرستادن نامه از مراجع مربوطه در اولویت قراردادن وکلا را درخواست نمودند را نباید فراموش کرد.

در مجموعه دادگستری هم قضیه یک بام و دو هوا را پیش گرفتن، خیلی سخت نیست که درک کنیم در یک فضا و هوا، قضات شریف و کارمندان زحمتکش در اولویت واکسن قرار بگیرند (که البته باید هم اینگونه باشد) ولی وقتی نوبت به وکلا می‌رسد، ظاهراً عیار جان وکلا متفاوت است! و باید فعلاً با کرونا دست و پنجه نرم کنند تا ببینم خدا چه می‌خواهد و بالاخره در این دنیا نوبت شون می‌شود یا نه؟

جان دادن بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران جوان و ابتلای چندین باره بسیاری از همکاران به کرونا همراه با تحمل مشقت و درد و برخی آثار سو ماندگار بیماری، نتیجه همین تصور است.

خیلی صبوری کردم که قلم و زبان را کنترل کنم که بازهم بعداً از سوی برخی متهم به یاوه‌گویی نشوم… اما صبوری و متانت هم حدی دارد… موقع مالیات گرفتن، بازخواست کردن، زیر تیغ اتهام رسانه‌های با نام و بی نام بردن و… وکلا در صف اول بوده و نباید لحظه‌ای جانشان آرامش و قرار داشته باشد، اما موعد حقوق اولیه انسانی که می‌رسد، باید ساکت باشند وگرنه متهم به خودخواهی و زیاده طلبی می گردند… حاشا از این‌همه اختلاف نظر و عینک‌های رنگ و وارنگ…

البته که ما با علم به همه اینها، ساکت نمانده و در سطح استان و کشور همراه با سایر مدیران محترم تلاش‌های زیاد و مستمری انجام دادیم تا حداقل بخاطر حفظ جان دیگران هم که شده، وضعیت فوق‌العاده و خطرناک وکلا را ببینند و آنها را در اولویت واکسن قرار دهند.

نتیجه اینکه با اما و اگرهای زیاد، قرار شده بزودی (که امیدوارم دیرترین هنگام نباشد) گوش شیطان کر، فکری به حالمون بکنند و انشاالله وکلا هم واکسن دریافت نمایند…
امیدواریم که همکاران عزیزمان بیش از این قربانی کج سلیقگی‌های مدیریت بحران کرونا، نشوند و بیش از این در معرض خطر قرار نگیرند. "

وکلا را دریابید/ فاجعه انسانی در جامعه وکالت در حال وقوع است

وکلا را دریابید/ فاجعه انسانی در جامعه وکالت در حال وقوع است

کد خبر 514174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.