بازسازی محله قدیمی ۲۰۰ ساله در ساری

شهردار منطقه بافت کهن و تاریخی شهر ساری از بازسازی محله قدیمی ۲۰۰ ساله این شهر خبرداد.‏

به گزارش ایمنا، سید علی نورانی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ساری گفت: هویت بخشی به مرکز استان، ایجاد امکانات زیرساختی و ایمن سازی سازه‌ها برای جذب گردشگر از اهداف بهسازی و مرمت بناهای تاریخی شهر ساری است.

وی اظهار کرد: با اقدامات مناسب و مرمت آثار تاریخی و کهن در مرکز شهر، این آثار بیش از پیش حفظ شده و گردشگری فرهنگی گسترش و بسط داده خواهد شد.

شهردار منطقه بافت کهن و تاریخی ساری تصریح کرد: در راستای رونق گردشگری مرکز مازندران و ایجاد نشاط و پویایی در بافت کهن و تاریخی شهر ساری و یادآوری خاطرات قدیمی شهروندان ساروی، عملیات احیا، مرمت و بازسازی محله و بنای آب انبار نو آغاز شد.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین ساختمان‌های تاریخی موجود در محله آب انبار نو بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و دیرینگی بقیه ساختمان‌ها نیز بیش از یکصد سال برآورد می‌شود، افزود: بافت کهن ساری چندین خانه تاریخی به جا مانده از دوره قاجار و همچنین بناهایی مانند آب‌انبار، مسجد و حمام قدیمی را در خود جای داده است که به جز خانه کلبادی که از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود، بقیه این بناها عملاً بدون استفاده مانده‌اند.

نورانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی آب انبار نو در هسته مرکزی شهر افزود: بازپیرایی و بهسازی این بنای تاریخی با اجرای بندکشی دیوار و جداره‌های بیرونی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این پروژه که در محدوده شهرداری منطقه کهن و تاریخی ساری قرار دارد، مرمت دیوارهای تاریخی، معابر و کوچه‌های محله آب انبار نو با رویکرد یادآوری قدمت این محله و رونق گردشگری اجرایی می‌شود.

کد خبر 513910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.