تحلیف شورای اسلامی ۳ شهر مازندران در هاله‌ای از ابهام

نامه نایب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مبنی بر تایید صلاحیت نشدن برخی ‏منتخبین شوراهای شهر در چالوس، کلاردشت، امامزاده عبدالله آمل و ساری با وجود آنکه از سوی هیات نظارت مازندران ‏پذیرفته نشده اما تنها مراسم تحلیف شورای منتخب در ساری برگزار شده است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشت قریب به یک هفته از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور، مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی دوره ششم در شهرهای چالوس، کلاردشت و امامزاده عبدالله آمل هنوز انجام نشده و اعضای آن مستقر نشده‌اند.

تنها در ساری به واسطه مرکز استان بودن، با وجود آنکه نام دو عضو این شورا براساس نامه میرسلیم نایب رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در لیست رد صلاحیت شدگان وجود دارد، مراسم تحلیف برگزار شده است.

براساس قانون زمان فعالیت شهرداران این شهرها نیز ۱۴ مردادماه به پایان رسیده است.

پیگیری‌های خبرنگار ایمنا نشان می‌دهد که تصمیم گیری در خصوص تأیید و یا رد این نامه در سطح ملی و از سوی وزارت کشور در حال پیگیری بوده و اگرچه قرار بود تحلیف اعضای این شورا، روز دوشنبه هفته جاری انجام شود، هنوز خبری از آن نیست.

بعضی روایت‌ها نیز حکایت از این دارد که در صورت تأیید این نامه، در کنار جابه‌جایی منتخبین با اعضای علی‌البدل، در شهر ساری نیز این اتفاق باید رخ دهد که با توجه به برگزاری مراسم تحلیف شورا، روند دیگری بر مدیریت شهری ساری اتفاق خواهد افتاد.

اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که مساله ساری پس از آن نامه از ماجرای سه شهر دیگر منفک شده و مساله سه شهر یاد شده، به جز ساری در حال تصمیم گیری است.

میرسلیم در نامه به مرادیان رئیس هیأت عالی نظارت استان مازندران، از رد صلاحیت پنج عضو شوراهای شهری این استان ‏خبر داده است.‏

در نامه میرسلیم به مرادیان در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ نوشته شده است که با توجه به اعلام تأیید نشدن صلاحیت نهایی سید ذوالفقار شریفی ایزدی و سبحان بخشی موسی کلایی از ساری، صابر سام دلیری از چالوس، فرهاد کریمانی از کلاردشت و محمدرضا خاکپور از شهر امامزاده عبدالله آمل، از سوی این هیأت، نام آن‌ها از لیست منتخبین شورای ششم حذف و اعضای علی‌البدل جایگزین شوند.

از سوی دیگر کیوان مرادیان ساعاتی بعد این نامه میرسلیم را فاقد وجاهت قانونی دانسته و گفته است که انتخابات شهرهای مازندران از سوی وزارت کشور تأیید شده است و نامه نگاری در خصوص تأیید صلاحیت‌ها پس از آن تاریخ، باید از سوی وزارت کشور بررسی شود.

کد خبر 513902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.