آیا واکسن کرونا ایمنی بیشتری نسبت به عفونت طبیعی ایجاد می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا ایمنی بیشتری نسبت به عفونت طبیعی ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است واکسیناسیون مؤثرترین و بهترین روش برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران است. تا کنون ۴.۴۷ میلیارد دوز واکسن کرونا به مردم در سراسر جهان تزریق شده است. گروهی از محققان به منظور مقایسه ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت واکسن کرونا یا ابتلاء به بیماری مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۳۸ فرد که بین ماه‌های اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که پیش از این واکسن کرونا را دریافت نکردند، اما به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند ۲.۳۴ برابر بیشتر از افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند و واکسن را تزریق کرده بودند، در معرض ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ قرار گرفتند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که واکسن کرونا ایمنی بیشتری نسبت به عفونت طبیعی ایجاد می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که همه افراد واجد شرایط صرف نظر از اینکه پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند یا خیر؟ باید واکسن کرونا را تزریق کنند تا ایمنی لازم را کسب کنند. واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در صورتی که فرد واکسینه شده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شود به احتمال بسیار زیاد نوع خفیف و کوتاه مدت بیماری را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 513851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.