دانلود مداحی شب دوم محرم ۱۴۰۰ با صدای علیمی و بنی‌فاطمه+ وقایع روز دوم ماه محرم

به گواهی تاریخ حسین علیه السلام و اهل بیت و یاران ایشان در روز دوم محرم سال ۶۱ هجری قمری به دنبال دعوت گسترده مردم کوفه در جریان هجرت از مکه به سوی این شهر، وارد منطقه کربلا شدند.

دانلود صوت

دانلود صوت

وقایع روز دوم ماه محرم‌الحرام

در این روز امام علیه‌السلام به اهل کوفه نامه‌ای نوشت و گروهی از بزرگان کوفه که مورد اعتماد آن حضرت بودند را از حضور خود در کربلا آگاه کرد. حضرت نامه را به "قیس بن مسهّر" دادند تا عازم کوفه شود، اما ستمگران پلید این سفیر جوانمرد امام علیه‌السلام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه‌السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود:

"اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیی‏ءٍ قَدیرٌ؛

خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی."


در این روز و در سنه ۶۰۵ ه. ق بنا به قول ابن اثیر، شیخ زاهد و عالم "ورام بن ابی فراس"، صاحب کتاب تنبیه الخواطر و از بزرگان علمای امامیه و از احفاد مالک اشتر و جدّ مادری "سید ابن طاووس" در شهر حله وفات کرد.

قال السید رحمه الله فی فلاح السائل کان جدی ورام بن ابی فراس قدس الله جل جلاله روحه ممن یقتدی بفعله و قد اوصی ان یجعل فی فمه بعد وفاته فص عقیق علیه اسماً ائمته صلوات الله علیهم.

کد خبر 513752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نازگل IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    سلام بهترین مداحی