مستند «انیو» به ترکیب جشنواره ونیز اضافه شد

مستند «انیو موریکونه» ساخته «جوزپه تورناتوره»، کارگردان برنده اسکار به بخش نمایش خارج از مسابقه هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز که از یکم تا یازدهم سپتامبر برگزار می‌شود، اضافه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جوزپه تورناتوره در سال ۱۹۸۸ برای کارگردانی فیلم «سینما پارادیزو» موفق به کسب جایزه اسکار شده است. مستند «انیو» پرتره‌ای جامع از آهنگسازی است که دو بار برنده جایزه اسکار شده است. موریکونه یکی از تأثیرگذارترین و پرکارترین موسیقیدانان قرن بیستم به شمار می‌رود که بیش از ۵۰۰ موسیقی متن فیلم به ثمر رسانده است.

این فیلم مستند برخی جنبه‌های شخصیتی کمتر شناخته شده موریکونه مانند اشتیاق و علاقه او به شطرنج و ماجراهای الهام‌های موسیقیایی این هنرمند را فاش می‌کند. برای نمونه ماجرای خلق موسیقی فیلم «خوب بد زشت» را روایت می‌کند که از زوزه یک گرگ صحرایی الهام گرفته شده است.

"انیو" داستان این هنرمند را در مصاحبه طولانی وی با تورناتوره و نظرات هنرمندان و کارگردانانی مانند «برناردو برتولوچی»، «جولیانو مونتالدو»، «مارکو بلوکوچیو»، «داریو آرژنتو»، «برادران تاویانی»، «کارلو وردونه»، «بری لوینسون» و «رولان ژوفه» را روایت می‌کند. افرادی چون «استون»، «کوئنتین تارانتینو»، «بروس اسپرینگستین»، «نیکولا پیووانی»، «هانس زیمر» و «پت متنی» نیز در این مستند حضور دارند.

کارگردان "انیو" می‌گوید: ۳۰ سال است که با انیو موریکونه کار می‌کنم. تقریباً تمامی فیلم‌هایم را با همکاری او ساخته‌ام. تازه اگر از مستندها، تبلیغ‌ها و پروژه‌های ناموفقمان صرفنظر کنیم. در طول این مدت دوستی ما به شکلی چند جانبه و تلفیقی در آمد. با همکاری پی در پی درک من نسبت به شخصیت او به عنوان یک هنرمند عمیق‌تر شد. همیشه فکر می‌کردم چه سبک مستندی می‌توانم درباره او بسازم و امروز، رؤیای من به حقیقت پیوست.

تورناتوره ادامه می‌دهد: قصد داشتم «انیو» داستان موریکونه را برای تمامی مخاطبان سراسر دنیا که موسیقی او را دوست دارند روایت کند. توجه من بر این بود که در این مستند نه تنها از داستان زندگی و ارتباط جادویی او با موسیقی بگویم، بلکه آرشیوی را از مصاحبه‌های او در سراسر دنیا و سایر تصاویر مربوط به همکاری‌های بیشمار موریکونه با مهمترین فیلمسازان تهیه کنم. «انیو» را به صورت یک رمان سمعی بصری شکل دادم. این اثر کلیپ‌هایی از فیلم‌هایی که انیو موسیقی آن‌ها را ساخته، یا منبعی از عکس‌ها و کنسرت‌های او را نیز شامل می‌شود. با این کار قصد داشتم وجود فوق‌العاده و هنرمندانه یکی از محبوب‌ترین موسیقیدانان قرن بیستم را به مخاطب معرفی کنم.

کد خبر 513736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.