هوای ۱۸ استان ایران بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و وقوع رعد و برق در برخی استان‌های کشور طی چند روز آینده، از برقراری این شرایط جوی در ۱۸ استان کشور طی امروز (۱۹ مرداد) خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مرداد) رشد ابر، بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط جوی امروز (۱۹ مرداد) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های مازندران، قزوین، البرز و تهران مورد انتظار است.

وی ادامه داد: این شرایط فردا (۲۰ مرداد) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان رشد ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد بود، خاطرنشان کرد: طی این مدت در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ مرداد) صاف و در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۱ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 513668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.