غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی مراجعات حضوری را کاهش داد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خلوت‌تر شدن شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی را نسبت به زمان قبل از اجرای طرح ۳۰۷۰ مشهود دانست و گفت: امیدواریم با غیرحضوری شدن خدمات بیشتر شاهد کاهش بیشتر مراجعات حضوری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اولویت‌های این سازمان است. از اوایل اسفند ۹۸ اعلام کردیم که ۱۰۰ درصد مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را تسویه کردیم و بعد از آن مطالباتی که در قالب نسخه الکترونیک ایجاد می‌شود را بدون تأخیر و ماهیانه پرداخت می‌کنیم.

برای اتصال مراکز درمانی به سامانه نسخه الکترونیک انتظار همکاری و تلاش بیشتری داریم، به منظور اجرای قانون، پرداخت مطالبات مراکز درمانی پس از اتصال به سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود و البته مطالبات سال ۹۹ سراسر کشور نیز تسویه کامل شده است و مطالباتی که در بستر نسخه الکترونیک ایجاد می‌شود را در پایان هر ماه پرداخت می‌کنیم.

در بخش بیمه‌ای ۳۰ خدمت پر مراجعه را از مهر سال گذشته غیرحضوری کردیم و به صورت هفتگی یک یا چند خدمت را رونمایی کردیم و در ماه‌های اخیر نیز فرآیند ارائه خدمات الکترونیکی اصلاح شده است. خلوت‌تر شدن شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نسبت به زمان قبل از اجرای طرح _۳۰۷۰ مشهود است، امیدواریم با غیرحضوری شدن خدمات بیشتر شاهد کاهش هرچه بیشتر مراجعات حضوری باشیم. دریافت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در دو سال اخیر است، در ۱۸ ماه اخیر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت را وصول کرده‌ایم و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز ظرفیت قانونی برای وصول تا پایان سال وجود دارد.

با منابع دریافت شده تا سه سال آینده دغدغه‌ای برای ایفای تعهدات نداریم و البته باید مدیریت دقیق برای تأمین نقدینگی مورد توجه قرار گیرد.

شایسته گزینی برای به‌کارگیری افراد همچنین ارتقای شغلی کارکنان از دیگر مسائل حائز اهمیت است. برای تحقق این امر برنامه‌ریزی شد و ساماندهی در جذب نیرو و ارتقای شغلی کارکنان بر اساس معیارهای حرفه‌ای و شفاف در دستور کار قرار دارد.

ما برای تأمین منابع مورد نیاز در حال تلاش و پیگیری هستیم و البته شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) نیز تعهداتی در قبال این سازمان دارد که در صوت ایفای ان‌ها بلافاصله مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان پرداخت می‌شد.

پرداخت بخشی از حق بیمه تاکسیرانان برعهده دولت است و تفاهمی سال ۹۰ انجام شده که بر اساس آن لیستی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است که اکنون نیازمند بازنگری است و در حال تنظیم تفاهمنامه جدید هستیم و امیدواریم با همکاری سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرچه زودتر به نتیجه برسیم. "

سالاری در پست دیگری نوشت:

"‌ضمن تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در خصوص هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی، درمان بیمه شدگان در مراکز متعلق به سازمان کاملاً رایگان است و در سایر شرایط نیز تا ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران کرونایی را پرداخت می‌کنیم. "

غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی مراجعات حضوری را کاهش داد

غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی مراجعات حضوری را کاهش داد

غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی مراجعات حضوری را کاهش داد

کد خبر 513590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.