برخی از عجیب‌ترین رسوم مردم جهان

فرهنگ یکی از وجوه تمایز انسان‌هاست که هر یک بر آداب و رسوم خاص خود متکی است، ممکن است رسومی در یک فرهنگ وجود داشته باشد که از نظر بسیاری از مردم در دیگر فرهنگ‌ها عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز میان جوانع انسانی، تمایل هر کدام برای حفظ آداب و رسوم و فرهنگ خود است در واقع این تمایل به حدی در میان انسان‌ها قوی است که جهان از آغاز ظهور تمدن تا کنون با هزاران فرهنگ مختلف غنی شده است. بدون شک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر فرهنگ معین، آداب آن محسوب می‌شود که باید دقیق به جای آید. آداب و رسومی که برای هر فرد در فرهنگ خود بسیار رایج و عادی به‌نظر می‌رسد ممکن است برای دیگر فرهنگ‌ها بسیار عجیب و غریب باشد. در ادامه با چند مورد از عجیب‌ترین رسم و رسومات سراسر جهان آشنا می‌شویم:

انعام دادن

از رسم و رسوم عجیب ایالات‌ متحده‌ آمریکا، فرهنگ پیچیده انعام دادن است. برخلاف بسیاری از کشورها که یا به هیچ وجه انعام نمی‌دهند یا تنها در صورتی که کیفیت غذا یا برخورد فروشنده خوب باشد انعام می‌دهند، در اکثر رستوران‌های آمریکایی، انعام دادن اجباری است در واقع انتظار می‌رود که مشتریان معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد از صورتحساب را به‌عنوان انعام روی میز بگذارند. کارکنان رستوران‌ها واقعاً برای امرار معاش خود روی این پول حساب می‌کنند، چرا که در آمریکا دستمزد قانونی پیشخدمت‌ها بسیار پایین است علاوه بر این چند قانون برای انعام دادن به پرسنل خدمات، پیک‌ها و کارکنان رستوران‌ها وجود دارد در حالی که بسیاری از مردم این شیوه را بسیار غیرمنطقی می‌دانند، فرهنگ انعام دادن در ایالات‌ متحده‌ آمریکا، ایجاد کننده انگیزه‌ای برای پیشخدمت‌ها و ارائه‌ دهندگان خدمات است تا خدمات بهتر ارائه دهند.

روز موش خرما

بسیاری از کشورها تعطیلات نسبتاً عجیبی دارند که یادآور تاریخ متمایز آن‌ها است. با این حال ایالات‌ متحده‌ آمریکا با وجود اینکه نسبت به سایر کشورها، کشوری تازه به حساب می‌آید پر از تعطیلات عجیب و غریب است. برای مثال روز موش خرما. از سال ۱۸۸۷در روز دوم فوریه، مردم با صبر و حوصله منتظر می‌مانند تا ببینند یک موش خرمای پونکسوتاونی فیل، رد می‌شود تا سایه‌اش را ببینند. اگر رد شد به این معنی است که زمستان شش هفته دیگر باقی می‌ماند. عجیب‌تر از این، شاید دار و دسته "مردان فداکار انجمن موش خرمای پونکسوتاونی فیل" باشند که مطابق با سنت، هر سال در حالی که کت‌ و شلوار مشکی پوشیده و کلاً بر سر گذاشته‌اند، در روز موش خرما حضور به هم می‌رسانند.

وقت‌گذرانی در گورستان

هر چند گورستان در بسیاری از کشورها مکانی ترسناک و حتی افسانه‌ای است، مردم دانمارک چنین نظری ندارند. بسیاری از مردم در سراسر جهان ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را در پارک‌ها بگذرانند ولی مردم دانمارک با تبدیل گورستان‌ها به مناطق تفریحی از این فضاها استفاده‌ای واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه داشته‌اند. زمانی که هوا بالاخره شروع به گرم شدن می‌کند، گورستان‌های دانمارک به محلی آراسته و مملو از مردم محلی تبدیل می‌شود که دور هم جمع شده و با هم معاشرت می‌کنند. نمونه کامل این معاشرت‌ها در Assistens Kirkegård، گورستان پایتخت دانمارک دیده می‌شود که محل دفن افراد مشهوری هم‌چون «هانس کریستین اندرسن» است.

زانو زدن یا سجده کردن برای سلام

مراسم سلام و احوالپرسی برای قوم یوروبا در نیجریه، مراسمی مهم و کاملاً جدی است خصوصاً در برابر بزرگ‌ترها. جوانان یوروبا باید در مقابل بزرگ‌ترها زانو بزنند. این کار به نشانه احترام به بزرگان جامعه انجام می‌شود.

ممنوعیت استفاده از دست چپ برای انجام کارها

در بعضی کشورها و مناطق از جمله خاورمیانه، سریلانکا، هند و بخش‌هایی از آفریقا، استفاده از دست چپ برای غذا خوردن یا سایر فعالیت‌ها بسیار بی‌ادبانه و توهین‌آمیز تلقی می‌شود. ایمن بودن در این مناطق نیازمند انجام تمامی کارها، از جمله سلام و احوالپرسی، حمل کالا، مبادله پول و البته غذا خوردن با دست راست است.

کد خبر 513579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروانه IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    بسیارررررر عالی و جالب