۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
نیروهای مسلح یمن به مآرب رسیدند

محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاکره کننده صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: نیروهای مسلح یمن به دروازه‌های شهر راهبردی مأرب رسیده اند.

به گزارش ایمنا، عبدالسلام از سفر طرف سعودی به صنعا پایتخت یمن پرده برداشت و گفت: ما از ابتدای جنگ تا کنون بارها با سعودی‌ها دیدار کرده ایم. من خودم با سعودی‌ها در جده، ریاض و شهر ظهران واقع در جنوب عربستان دیدار کرده ام و آنها با ما در صنعا نیز دیدار داشته اند.

عبدالسلام در یک گفت و گوی مطبوعاتی همچنین فاش کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی بار دیگر بر بسیاری از مناطقی که در اختیار نیروهای دولتی عبدربه منصور هادی و ائتلاف سعودی در استان مأرب قرار داشتند، تسلط یافته و آنها را باز پس گرفته اند.

وی تاکید کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در برخی از مناطق در فاصله ۵، ۶ و یا هفت کیلومتری آنها قرار گرفته اند.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن به پیشرفت بسیار چشمگیری در ماه رمضان (آوریل) گذشته دست یافتند.

عبدالسلام همچنین اظهار کرد: دیدارهای مستقیمی اخیراً میان رهبران هیأت مذاکره کننده صنعا با طرف سعودی در مسقط پایتخت عمان انجام گرفته است که آخرین آنها سفر هیأت عمانی به صنعا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در خصوص مأرب یک طرح جدید ۹ ماده‌ای ارائه داد که در بر دارنده راه‌حلی برای توقف عملیات نظامی و مقابله با عناصر القاعده و داعش است.

عبدالسلام گفت: یمنی‌ها در حال حاضر موشک و پهپاد می‌سازند. عربستان و آمریکا می‌خواهند وضعیت نظامی را در حالت راکد قرار دهند و جنگ اقتصادی را همچون شمشیری بران بر سر مردم یمن باقی نگه دارند و سعی دارند تا محاصره یمن را به اوج خود برسانند. در واقع ریاض و واشنگتن به دنبال راه حل مناسب حال خود هستند.

به گفته عبدالسلام، سعودی‌ها خواهان برقراری یک آتش بس واقعی در مأرب نیستند. عربستان و آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی و ادامه حملات هوایی خود هستند.

وی تاکید کرد: آن دسته از کسانی که در مأرب مشغول نبرد هستند از ساکنان استان مأرب نیستند بلکه گروه‌های خاصی هستند که دشمنان آنها را از نقاط مختلف در این استان گردهم جمع کرده اند.

وی افزود: امارات هنوز از یمن خارج نشده است و ما به زودی از دومین و سومین عقب نشینی این کشور با خبر خواهیم شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 513475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.