صادرات روزانه ۴۰ تن محصولات گلخانه‌ای از گلپایگان به خارج کشور

فرماندار گلپایگان گفت: در حال حاضر روزانه ۴۰ تن محصولات گلخانه‌ای از گلپایگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یار محمدیان امروز _دوشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰_ در حاشیه بازدید خبرنگاران از گلخانه شاه نظری، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و به منظور مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، اجرای طرح آبیاری نوین و کشت‌های گلخانه‌ای ضروری است.

فرماندار گلپایگان گفت: در راستای رفع موانع تولید از راه‌اندازی پروژه بزرگ گلخانه‌ای حمایت کردیم و اکنون روزانه ۴۰ تن محصول کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته در شهرستان گلپایگان شش هکتار گلخانه محصولات کشاورزی وجود داشت در حالی که اکنون حدود ۳۰ هکتار گلخانه ایجاد شده است.

یار محمدیان گفت: کشت‌های گلخانه‌ای صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات و اشتغالزایی را به همراه دارد لذا از کشاورزان گلپایگانی خواستارم به سمت ایجاد طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارد، بروند.

در ادامه این بازدید «حسین شاه نظری» تولید کننده محصولات کشاورزی، اظهار کرد: سال گذشته در شهرستان گلپایگان مزرعه و گلخانه کشت محصولات کشاورزی را به منظور صادرات با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولاتی از نوع خربزه، هندوانه، گوجه و فلفل تولید و به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود، گفت: کاهش مصرف آب، افزایش ۱۲ برابری تولید، خودکفایی محصولات کشاورزی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر از مزایای اجرای این طرح است.

این تولیدکننده ادامه داد: فرماندار گلپایگان در راستای رفع موانع تولید و مانع‌زدایی، دستگاه‌های مربوطه را موظف به همکاری کرد و این پروژه در چارچوب قانون و بدون بروکراسی اداری اجرا شد.

کد خبر 513447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.