بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پالایش نفت تهران در سه ماه اخیر، با رشد ۲۴۵ درصدی به ۲۲۶ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت به ۲۴ هزار و پنج میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۹۳ درصدی به ۲۵ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۱۸ مردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار و ۹۵۸ واحدی در سطح ۴۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۱.۰۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۲۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۴۰ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۷ هزار و ۱۵۵ و ۱۷۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و سه میلیارد و ۳۷۹ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پالایش نفت تهران

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بررسی گزارش سه ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۳.۳۱

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۲۴۵ درصدی داشته است و به ۲۲۶ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت به ۲۴ هزار و پنج میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۹۳ درصدی داشته است و به ۲۵ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با ۳۴۳ هزار ریالمی‌باشد.(سه ماهه)

سرمایه ثبت شده شرکت ۷۵ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته: (سودی که در سالهای گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در حساب شرکت باقی مانده است) شرکت با رشد ۲۳ درصدی به ۱۳۵ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

حقوق مالکانه: (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت رشد ۱۳ درصدی داشته است و به ۲۱۴ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۵۶۳ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت مناسب است.

p/s شرکت برابر با - می‌باشد. ( این نسبت بیانگر قیمت به ازای فروش به ازای هر برگه سهم است، مانند p/e هرچه کمتر باشد بهتر است، یعنی شرکت به ازای این ارزش بازاری که گرفته توان فروش بالاتری دارد).

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نبوده و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار مهم

عرضه اولیه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی (مدیریت ۱)

زمان: چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

ساعت: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه

تعداد: حداکثر ۴۲۰ سهم

دامنه: قیمت چهار هزار و ۵۶۶ تا پنج هزار و ۲۳ ریال

حداکثر مبلغ مورد نیاز هر کد: ۲۱۵ هزار تومان

اخبار شرکت‌ها

فولاد: توانمندی فولاد مبارکه برای صادرات اسلب گازترش

عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: طرف‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها، از تحویل ورق‌های موردنیاز شرکت نفت برای اجرای پروژه انتقال نفت گوره به جاسک خودداری کردند؛ اما شرکت فولاد مبارکه اسلب مخصوص انتقال گازترش را از سال ۹۸ تولید کرده و هم‌اکنون نیز با افتخار می‌تواند صادرکننده این محصول باشد. فولاد مبارکه اصفهان به استاندارد تولید تختال موردنیاز برای اجرای پروژه ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک دست یافته است.

شکربن: کربن ایران تولیدکننده دوده صنعتی با ظرفیت اسمی ۳۶ هزار تن می‌باشد. تولید و فروش شرکت در بهار ۱۴۰۰ به ترتیب برابر با ۱۱.۸ و ۱۰.۸ هزار تن می‌باشد. نرخ فروش شرکت در این فصل ۲۲۵,۹۳۱,۸۹۱ تن / ریال است که در مقایسه با فصل گذشته رشد ۱۷ درصدی و در مقایسه با بهار سال گذشته ۱.۶ برابر شده است. در نهایت مبلغ فروش در این فصل برابر با ۲۴۶ میلیارد تومان می‌باشد. مبلغ بهای تمام شده در این فصل برابر با ۱۷۴ میلیارد تومان می‌باشد که حدود ۱۰۰ درصد آن مربوط به مواد مستقیم فورفورال اکستراکت و CFO می‌باشد. نرخ فورفورال اکستراکت و CFO در مقایسه با فصل گذشته رشد ۲۳ درصدی و در مقایسه با بهار سال گذشته ۲ برابر شده است. در نهایت شرکت در بهار ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۲۰۰ تومان ساخته است که در مقایسه با بهار سال گذشته ۵.۸ برابر شده است. برای فصول آتی پیش‌بینی می‌شود شرکت عملکرد سودآوری خود را بتواند ادامه دهد.

بازارهای جهانی

ورق گرم: قیمت ورق گرم CIS این هفته ۹۲۰ دلار گزارش شده که کاهش ۳ دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.قیمت ورق گرم داخلی چین در روز چهارشنبه افزایش داشته و افت شدید قیمت در دو روز متوالی قبل را جبران کرده است.بدون انتشار هیچ اعلامیه‌ای، تحلیلگران صنعت معتقدند در راستای کربن‌زدایی در سراسر چین، سرعت تولید فولاد در این کشور کاهش خواهد داشت. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، کارخانه‌های فولادی در مرکز اصلی فولاد سازی تانگشان موظف شده‌اند تا از ۳ تا ۱۰ آگوست عملیات برخی از دستگاه‌های پخت خود را متوقف کنند. این امر نیز انتظارات بازار را در مورد ادامه تلاش دولت‌های محلی در محدود کردن تولید فولاد و افزایش قیمت این محصول تقویت کرده است.

میلگرد: قیمت میلگرد CIS در این هفته بدون تغییر بوده و ۷۷۰ دلار اعلام شده است. قیمت معاملات آتی میلگرد در چین با وجود انتظارات شرکت‌کنندگان در بازار مبنی بر ادامه کاهش تولید فولاد در ادامه سال برای کاهش انتشار کربن در کشور افزایش داشته است. گرچه ممکن است این کاهش‌ها آنقدر شدید نباشد. برخی شرکت‌های تجاری در نتیجه‌ی افزایش قیمت آتی محصول میلگرد، به منظور افزایش موجودی انبار، نرخ خرید خود را افزایش دادند. تقاضای کاربران نهایی اما به دلیل شرایط نامساعد جوی همچنان در سطوح پایین قرار دارد. یک معامله گر در شانگهای گفت که تقاضای کاربران نهایی معمولاً از اواخر آگوست هنگامی که فصل بارندگی در منطقه شمالی به پایان می‌رسد و دمای شرق و جنوب چین شروع به کاهش می‌کند، افزایش می‌یابد.

Pvc: قیمت pvc آسیا در هفته منتهی ۱ آگوست به رشد خود ادامه داد و ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد که علت اصلی آن بازگشت تقاضای هند بوده است.

اما رشد قیمت cfr پی وی سی چین و آسیای شرقی در هفته گذشته محدود بود. تقاضای واردات در چین به علت کاهش قیمت‌های داخلی افت کرده بود و آسیای شرقی نیز هنوز درگیر کرونا است.

در هند تقاضا بالا بود و عرضه با محدودیت مواجه بود. در ماه‌های ژوئن و جولای به علت تعطیلی‌ها متعدد برای کنترل ویروس کرونا واردات کاهش پیدا کرده بود بنابراین خریداران در این ماه به دنبال پر کردن موجودی‌های انبار خود بودند. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند برای ماه سپتامبر تولید کنندگان هند قیمت را ۱۰۰ دلار افزایش دهند. قیمت cfr پی وی سی چین با ۱۰ دلار افزایش به ۱۲۵۰ دلار رسید. قیمت pvc جنوب شرق آسیا نیز با ثبات در قیمت ۱۲۵۰ دلار گزارش شده است.

متانول: قیمت متانول آسیا در هفته اخیر ۳۱۰ دلار گزارش شده است. برخلاف هفته‌های اخیر در هفته گذشته معاملات متانول در کره و تایوان ضعیف بود. در چین نیز به دلیل افزایش موجودی و همچنین افزایش مبتلایان به کووید -۱۹ تقاضا کاهش یافت ولی شنیده شده است که محموله‌های صادراتی چین مجدداً از هشتم آگوست بارگیری می‌شوند.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

منابع: سایت tsetmc شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، codal سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، کانال تحلیلی ولید هلالات، پایگاه خبری بازار سرمایه، کارگزاری بانک صنعت معدن، کانال تحلیلی کامودیتی (امیر صباغ)، کانال تحلیلی مبین تحلیل، معدن ۲۴

کد خبر 513419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.