مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 و  Redmi note 9T 5G+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T 5G مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از نگاه بسیاری کارشناسان شیائومی POCO X3 بهترین گوشی میان رده تولید شده در سال ۲۰۲۰ است. در این گزارش بررسی می‌کنیم آیا گوشی جدیدتر شیائومی Redmi Note 9T که مجهز به فناوری 5G است می‌تواند از نظر سخت افزاری، دوربین و طراحی POCO X3 را شکست دهد یا خیر؟ در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی POCO X3 با Redmi note 9T پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T از نظر دوربین

POCO X3

Redmi note 9T

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

شیائومی POCO X3 یک دوربین بیشتر در پشت گوشی دارد که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل سونی، لنز اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک جفت لنز ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و حالت ماکرو است. به جز دوربین ماکرو، بقیه دوربین‌ها کیفیت بالایی دارند و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

شیائومی ردمی Redmi note 9T مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق است ولی خبری از دوربین اولترا واید در آن نیست. که این مورد می‌تواند برای افرادی که علاقه مند به عکس برداری از مناظر طبیعی هستند آزاردهنده باشد. اما به لطف پردازنده دایمنسیتی 800U عملکرد کلی دوربین آن رضایت بخش است و عکس‌های چشم نوازی با این گوشی می‌توان ثبت کرد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 و  Redmi note 9T 5G+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3

Redmi note 9T

چیپست

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

MediaTek Dimensity 800U 5G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Mali-G57 MC3 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴ ‏، ۶/‏۱۲۸ ‏و ۱۲۸/۸‬

۲/‏۳۲ و ۶۴/۴

اسنپ دراگون 732G آخرین ورژن از سری ۷۳۰ است که بهبودهای گرافیکی و قابلیت‌های جدید، آن را تبدیل به یکی از پر بازده‌ترین پردازنده‌ها برای گیمینگ کرده است. اما بنچمارک های نشان می‌دهد پردازنده 800U مدیاتک سرعت CPU و GPU بالاتری نسبت به اسنپ دراگون 732G دارد و 5G بودن آن امکان اتصال به شبکه‌های پر سرعت تر را می‌دهد. اگر شما از برنامه‌های محدودی استفاده می‌کنید که نیاز به پردازش بالاتری دارد Note 9T 5G انتخاب مناسب‌تری است، اما اگر در روز با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها کار می‌کنید POCO X3 به دلیل داشتن ظرفیت رم بالاتر می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

مقایسه شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T از نظر صفحه نمایش

POCO X3

Redmi note 9T

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

هر دو گوشی با لبه‌های گرد، ماژول دوربین خاص و یکسان ظاهر تقریباً مشابهی دارد و بدنه هر دو آن‌ها از جنس پلاستیک با فریم پلاستیکی است. POCO X3 بزرگ‌تر، سنگین‌تر و بدنه ای براق و راه راه دارد. Note 9T گوشی ارگونومیک و خوش دست تری است و بدنه آن ساده و مات است.

هر دو گوشی صفحه نمایش +IPS LCD FHD با میزان روشنایی ۴۵۰ نیت دارد و مجهز به محافظ گوریلا گلس پنج ضد خش است، اما کیفیت صفحه نمایش POCO X3 با داشتن نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پخش HDR10 به مراتب بالاتر است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 و  Redmi note 9T 5G+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T از نظر طراحی ظاهری

POCO X3

Redmi note 9T

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

161.۲x77.3x9.۱ میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۹۹ گرم

صدای استریو

دارد

-

مقایسه شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T از نظر باتری

POCO X3

Redmi note 9T

ظرفیت

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۱۸ وات

هر دو گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری و اسپیکرهای استریو است؛ همچنین از خروجی ۲۴ بیتی برای کیفیت صدای بالاتر پشتیبانی می‌کنند.

باتری POCO X3 با ظرفیت ۶ هزار میلی آمپر می‌تواند زمان طولانی‌تر را در مقابل باتری پنج هزار میلی آمپری Redmi note 9T دوام بیاورد. شارژر ۳۳ واتی POCO X3 در ۳۰ دقیقه ۶۲ درصد و شارژ ۱۸ واتی Redmi note 9T در ۳۰ دقیقه ۳۳ درصد گوشی را شارژ می‌کند. در صورت استفاده از شبکه 5G در Redmi note 9T این انتظار را باید داشته باشید که گوشی شما باتری بیشتری مصرف کند و تعداد دفعات شارژ کردن گوشی به نسبت POCO X3 بیشتر باشد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 و Redmi note 9T

شیائومی با تولید گوشی Note 9T 5G سعی کرده مشتریان گوشی‌های میان ردهای که خواهان تکنولوژی 5G هستند را هدف قرار دهد، اما به جز پردازنده قدرتمند در قابلیت‌های دیگر سنگ تمام نگذاشته است. POCO X3 با داشتن دوربین، باتری و صفحه نمایش بهتر می‌تواند انتخاب جذاب‌تری برای کاربرانی باشد که هنوز به شبکه 5G دسترسی ندارند.

کد خبر 513258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.