اتهام‌زنی «جوزف بورل» علیه ایران درباره حمله به «مرسر استریت»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در هم‌نوایی با صهیونیست‌ها به اتهام‌زنی بی‌اساس علیه ایران درباره حمله به «مرسر استریت» پرداخت.

به گزارش ایمنا، جوزف بورل امروز یکشنبه در همنوایی آشکار با محور غربی- عبری- عربی به تکرار اتهام زنی واهی صهیونیست‌ها علیه تهران در خصوص حمله به کِشتی «مرسر استریت» پرداخت.

در بیانیه مذکور بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی در این باره آمده است: اتحادیه اروپا حمله غیرقانونی ۲۹ جولای علیه کِشتی تجاری «مرسر استریت» در سواحل جزیره «مصیره» عمان را به شدت محکوم می‌کند. این حمله که منجر به کشته شدن یک رومانیایی و یک شهروند انگلیسی شد، توجیهی ندارد. ما به خانواده‌ها و دوستان آنها تسلیت می‌گوئیم و همبستگی کامل خود را آسیب دیدگان اعلام می‌کنیم.

«جوزف بورل» در این باره ادامه داد: اینگونه اقدامات بی‌پروا و یکجانبه که برخلاف قوانین بین المللی و تهدید کننده صلح بین المللی است، غیرقابل قبول است و باید متوقف شود. آزادی ناوبری باید مطابق قوانین بین المللی تضمین شود.

وی در ادامه اضافه کرد: از همه طرف‌های مرتبط در منطقه می‌خواهیم تا نقش سازنده‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای ایفا کنند. در این زمینه، اتحادیه اروپا به تلاش‌های دیپلماتیک برای پیشبرد گفتگوها و راه حل های مناسب و مؤثر ادامه خواهد داد.

به گزارش مهر حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه دو هفته گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده است.

کد خبر 513214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.