محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟ + سوابق اجرایی

دقایقی پیش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مخبر دزفولی فرزند حجت الاسلام علامه‌عباس مخبر که از وعاظ و منبری‌های سرشناس شهرستان دزفول است. وی مقطع ابتدایی تحصیل را در دزفول و اهواز گذراند سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟ + سوابق اجرایی

سوابق اجرایی

‌وی دارای سوابق و فعالیت‌های مبارزاتی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است؛ مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات خوزستان، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را برعهده داشته است.

معاون اول رئیس جمهور از سال ۱۳۸۶ در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعالیت دارد و هم اکنون به عنوان رئیس این ستاد مشغول کار است. محمد مخبر پیش از این سمت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته است. وی پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌ است.

پس از پیوستن محمد مخبر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این ستاد فعالیت‌هایش را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی قوت بخشید و رویکرد ویژه‌ای را در رابطه با اشتغالزایی به ویژه برای مناطق محروم در پیش گرفت. در همین رابطه نیز بنیادی به نام برکت در سال ۱۳۸۶ به دستور او راه اندازی شد که واکسن برکت نیز یکی از محصولات همین بنیاد است. این بنیاد در زمینه اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون مالک بیش از ۴۰ شرکت می‌باشد. بنیاد برکت در سال ۹۹  بیش از ۲۲۰ هزار شغل ایجاد کرد و طبق اعلام مخبر، طی سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ایجاد ۲۷۰ شغل را دنبال می‌کند و مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط این بنیاد هم اکنون برابر با ۸۰۰ هزار شغل است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟ + سوابق اجرایی

تحریم محمد مخبر

در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی، اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به تولید موشک‌های بالستیک و هسته‌ای فعالیت داشتند قرار داد، اما دو سال بعد نام وی را از آن لیست حذف کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ محمد مخبر را تحریم کرد و به لیست «اتباع به‌طور ویژه معین شده» (اس‌دی‌ان) اضافه کرد.»

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟ + سوابق اجرایی

تالیفات محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
معاذیر معاف‌ کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق ع
رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

معاون اولی محمد مخبر

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

کد خبر 513170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • DE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    خدا رحم کنه ، رییسی چرا؟؟! کاش نیکراد را میزاشت که ذهنیت مردم خوب بود