نوسازی ۳۲ دستگاه از تاکسی‌های فرسوده تالش

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش از تعویض و نوسازی ۳۲ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر خبر داد.

اسحاق قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ناوگان سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری تالش تعداد ۳۰۸ دستگاه تاکسی درون شهری فعال وجود دارد که حدود ۷۰ درصد آن فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۹ آغاز شد و از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون، ۳۲ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده با ثبت نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کردند و مابقی مالکان تاکسی فرسوده، نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو هستند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون شهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان برای ثبت نام مواجه شده است.

وی تاکید کرد: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم بهره به آنان اختصاص دهند تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

قربانی خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمندLX EF7 با قیمت ۱۳۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، شهر هشت پر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 513136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.