حفظ آثار تاریخی اسپانیا از دست پرندگان!

شهرداری تولدو اسپانیا راهکار جالبی را برای دور نگه داشتن پرندگان و به ویژه کبوترها از آثار تاریخی شهر انجام داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش روز افزون کبوترهای شهر تولدو و لانه گذاری آنها به ویژه در مرکز شهر، جایی که بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی شهر قرار دارد، شهرداری تصمیم گرفته است تا با روش‌های غیر تهاجمی و طبیعت دوست مانع لانه گزینی آنها در این مکان‌ها شود چرا که وجود آن‌ها در این مناطق باعث آسیب به بافت قدیمی شهر می‌شود.

مسئولان شهر برای این کار از روشی موسوم به عناصر منفعل (Passive elements ) برای کنترل پرندگان بهره گرفتند که بر اساس آن هیچ عامل انسانی و یا تقابل ماشینی وجود ندارد بلکه با استفاده از روش غیر تهاجمی کاشت ابزارهای میخ مانند که آسیبی برای پرندگان ایجاد نمی‌کند، مانع نشستن کبوترها بر لبه‌ها و همچنین لانه گزینی آنها می‌شود و به این ترتیب به سمت فضاهای سبز و فضاهای مناسب‌تری هدایت می‌شوند.

حفظ آثار تاریخی اسپانیا از دست پرندگان!

دلیل اصلی این اقدام، جلوگیری از وجود فضولات پرندگان در ابنیه تاریخی و حفظ چهره تمیز برای شهر عنوان شده است چرا که پیش از این به علت ازدیاد کبوترها، سطوح آثار تاریخی دچار آسیب و از حیث ظاهر نیز بسیار نامناسب شده بود به طوری که شأن تاریخی این منطقه از بین رفته بود.

جالب است بدانید که فضولات پرندگانی نظیر کبوتر به علت داشتن محتوای اسیدی و نمک‌های محلول موجب تخریب سنگ‌های تاریخی به ویژه نوع آهکی می‌شود.

در بعضی موارد نیز بال زدن پرندگان باعث سایش گچ‌بری‌ها و قسمت‌های تزئینی بناهای تاریخی می‌شود و به این ترتیب ریزش آن‌ها را ممکن است به همراه داشته باشد.

حفظ آثار تاریخی اسپانیا از دست پرندگان!

کد خبر 513098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.