۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
نصب سیستم هشدار سیل در جمهوری چک

شهر لیبرک جمهوری چک سیستم های شهری هشدار سیل را ارتقا می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تابستان تمام کشورهای اروپایی شاهد تغییرات زیست محیطی ناشی از تغییر دمای زمین بودند که بروز هوای گرم فراتر از انتظار، سیل و آتش سوزی از جمله این اتفاقات بود.

با در نظر گرفتن این پیامدها، شهر لیبرک جمهوری چک تجهیزات جدیدی را برای تقویت سیستم هشدار وقوع سیل نصب کرده است که تامین ایمنی شهروندان را در پی دارد.

شهرداری لیبرک بودجه‌ای معادل ۳۵۴ هزار یورو را برای نصب بیش از ۱۰۰ ردیاب، ۹ آژیر الکترونیکی و ۴ سنسور برای کنترل سطح آب هزینه خواهد کرد؛ ۷۰ درصد این بودجه توسط وزارت محیط زیست چک تأمین خواهد شد.

شهردار لیبریک با اشاره به سیل‌های اخیر آلمان و خسارات پیش آمده، علت وقوع را نبود سیستم‌های هشدار شهری و متعاقباً خالی نکردن به موقع شهر دانست و لزوم آگاه سازی شهروندان را در رابطه با زمان وقوع تهدیدهای شهری حیاتی عنوان کرد.

نصب سیستم هشدار سیل در جمهوری چک

سیستم‌های جدید هشدار، روند همکاری افراد داوطلب را سرعت می‌بخشد و شهروندان را بسیار سریع در جریان جزئیات تهدید شهری قرار می‌دهد.

قرار است سیستم‌های هشدار در نزدیکی مراکز خرید، زمین‌های بازی، مدارس و سایر فضاهای عمومی که اغلب مملو از جمعیت است نصب شود. علاوه بر این سنسورهای حساس به سطح آب نیز در نزدیکی آبراهه‌های شهر نصب می‌شود تا از وقوع هرگونه خسارات ناشی از سیل جلوگیری شود.

نصب سیستم هشدار سیل در جمهوری چک

کد خبر 512949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.