تشدید اجرای پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری مشهد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از تشدید اقدامات این سازمان در جلوگیری از انتشار موج جدید ویروس کرونا خبر داد و گفت: کنترل و نظارت نیروهای حفاطت فیزیکی بر ایمنی ترددهای مسافران و الزام استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در پایانه‌های مسافربری در حال انجام است.

جلال قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی شهر مشهد و اقدامات مدیریت شهری برای اعمال محدودیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی، در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ جان شهروندان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری مشهد تشدید شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای حفاظت فیزیکی و انتظامات از ورود افراد بدون ماسک به ساختمان پایانه‌ها جلوگیری می‌کنند، افزود: مسافران در هنگام ورود به پایانه پایش شده و نسبت به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تذکرات لازم را ارائه داده و از بروز اجتماعات و تجمع افراد جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فروش بلیت اینترنتی در کاهش میزان ازدحام در پایانه‌های مسافربری گامی مؤثر برداشته شده است.

وی اظهار کرد: محل استقرار مسافران و شهروندان در سالن‌های انتظار، گیت‌های کنترل تردد، صندلی‌های محل استقرار مسافران، جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافران و سرویس‌های بهداشتی روزانه در چند نوبت ضدعفونی می‌شود.

قربانی از جا به جایی یک میلیون و ۳۹۶ هزار مسافر از طریق پایانه‌های شهرداری در تیرماه خبر داد و تصریح کرد: این در حالی است که در تیرماه سال گذشته حدود ۸۹۲ هزار و ۱۲۹ مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری به مشهد وارد یا از ان خارج شده‌اند و مقایسه این دو آمار نشان دهنده این است که جا به جایی مسافر از طریق پایانه‌های شهرداری در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۵۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به اجرای طرح اصلاح الگوی سفر در پایانه‌های مسافربری اشاره و اظهار کرد: بر اساس این طرح فروش بلیت در پایانه مسافربری کاملاً ممنوع شده و تنها از طریق الکترونیک توسط درگاه‌های اینترنتی و آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه انجام می‌شود.

وی گفت: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده مشکل و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها گزارش‌ خود را از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۰۰۰۶ به این سازمان ارائه کنند.

کد خبر 512900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.