بریتانیا از اتباع خود خواست افغانستان را ترک کنند

بریتانیا به شهروندان خود توصیه کرده است که باتوجه به حملات گسترده طالبان در مناطق مختلف افغانستان به سرعت خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری یاهونیوز نوشت: بریتانیا به همه شهروندان خود در افغانستان هشدار داده که با توجه به تشدید درگیری‌ها، به سرعت این کشور را ترک کنند.

اداره امور خارجه و کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا دیروز جمعه در پایگاه اطلاع رسانی خود به شهروندان بریتانیایی توصیه کرد از هرگونه سفر به افغانستان خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «به همه اتباع بریتانیایی در افغانستان توصیه می‌شود که هم اکنون از کشور خارج شوند. اگر هنوز در افغانستان هستید، به دلیل بدتر شدن اوضاع امنیتی، توصیه می‌شود هم اکنون خارج شوید».

وزارت امور خارجه به بریتانیایی‌ها هشدار داد که به خروج اضطراری از کشور اتکا نداشته باشند و تاکید کرد کمک‌هایی که این وزارتخانه می‌تواند ارائه دهد "بسیار محدود" است.

این هشدار پس از آن صورت گرفت که طالبان حملات گسترده ای را همزمان با خروج نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا پس از نزدیک به دو دهه درگیری آغاز کرده است.

طالبان اکنون بخش‌های وسیعی از مناطق روستایی افغانستان را تحت کنترل دارد و نیروهای دولتی را در چندین شهر از جمله هرات در نزدیکی مرز غربی با ایران و لشکرگاه و قندهار در جنوب به چالش کشیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 512864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.