۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
اتریش در مسیر "کربن صفر"

مقامات لینتس، سومین شهر پرجمعیت اتریش از اعمال اقدامات جدیدی برای گام نهادن در مسیر کربن صفر تا ۲۰۳۰ خبر داده و ادعا کرده‌اند: منابع انتشار گاز دی اکسید کربن از طریق حمل و نقل و سکونتگاه‌ها را به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهری لینتس در نظر دارند از طریق بهبود وضعیت حمل و نقل و مصرف انرژی در سکونتگاه‌های سراسر شهر برای به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده در هوا بهره ببرند و جالب اینکه سخنی از کاهش انتشار گازهای صنعتی به میان نیاورده‌اند. وزیر فدرال حفاظت محیط زیست، انرژی، تردد، نوآوری و فناوری کشور حمایت خود از پروژه‌های تحقیقاتی جدید را اعلام کرده و ادعا کرده است مبلغ ۱۰۰ هزار یورو را برای این منظور به شهردار لینتس اهدا خواهد کرد. مدیران شهر در نظر دارند از سال جاری بودجه قابل توجهی از شهر را صرف اقدامات کاهش دی‌اکسید کربن کنند ضمن اینکه مؤلفه‌های کاهنده و افزایش‌ دهنده انتشار کربن نیز معرفی می‌شود.

مدیران شهر لینتس با آگاهی از نتایج پروژه، مدبرانه‌تر از قبل به سیاستگذاری در خصوص کاهش انتشار گازهای آلاینده خواهند پرداخت و شهر را در مسیر کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ پیش خواهند برد. از سوی دیگر، طرح جدید مدیران شهر را در لیست ۱۰۰ شهر کربن خنثی اتحادیه اروپا قرار خواهد داد که البته این کار بدون همکاری شهروندان و اتخاذ سبک زندگی پایدار محقق نخواهد شد.

اگرچه فعالیت‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین عامل انتشار گاز دی اکسید کربن در هوای لینتس به شمار می‌رود با این حال، مدیران اعلام کرده‌اند که در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش آن ندارند. این بی‌توجهی می‌تواند باعث بر هم زدن تعادل تلاش‌های شهر برای رسیدن به هدف کربن خنثی شود و تنها یک سوم گازهای آلاینده هوا در شهر را که مربوط به بخش سکونتگاه‌ها، تجارت و حمل و نقل است، کاهش دهد.

گزارشات حاکی است که هر سال حدود یک مگاتن دی اکسید کربن در هوای لینتس منتشر می‌شود که این مقدار برابر با گاز انتشار یافته از ۲۱۷ میلیون دستگاه خودروی مسافربری است. این در حالی است که بودجه تخصیص داده شده برای کاهش کربن در لینتس تا سال ۲۰۵۰ برای مهار انتشار ۱۳ مگاتن از این گاز کافی است که در این صورت، اگر مدیران شهر اقداماتی سنجیده برای کاهش گازهای آلاینده در هوا اتخاذ نکنند، بودجه آن‌ها تا سال ۲۰۳۴ به پایان خواهد رسید.

اتریش در مسیر "کربن صفر"

کد خبر 512854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.