پارک طبیعی شرق، فیلتراسیون هوای اصفهان است

مدیر پارک طبیعی شرق اصفهان گفت: این پارک به عنوان بزرگترین پارک اکولوژیکی شهر، فیلتراسیون هوای شرق اصفهان محسوب می شود.

وحید صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کارآیی پروژه فضای سبز شرق اصفهان در چشم‌انداز تدوین شده، اظهار کرد: پارک طبیعی شرق در جهت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و فضای سبز موجود و برنامه‌ریزی برای امور رفاهی و تفریحی شهروندان تشکیل شده که محرومیت‌زدایی و ایجاد بستر مناسب برای برپایی امکانات تفرجگاهی و گردشگری، جلوگیری از گسترش شهر و پیشرفت کویر و پر کردن اوقات فراغت شهروندان از ویژگی‌های این پارک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک طبیعی شرق به عنوان بزرگترین پارک اکولوژیکی شهر، فیلتراسیون هوای شرق اصفهان است، افزود: این پارک با حدود ۳۴۰۰ هکتار وسعت، دومین محور گردشگری نصف جهان محسوب می‌شود.

مدیر پارک طبیعی شرق اصفهان تصریح کرد: پارک طبیعی شرق که حدود یک چهارم مساحت فضای سبز شهرداری اصفهان را شامل می‌شود، از کارخانه قند و در حاشیه بزرگراه شرق آغاز می‌شود و تا رودخانه زاینده‌رود در منطقه فیزادان و سازمان آرامستان‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فضای سبز شرق ۷۰۰ هکتار است که با احتساب فضای میدان مرکزی میوه و تره بار و باغ رضوان یک هزار هکتار پارک طبیعی شرق اصفهان را فضای سبز تشکیل می‌دهد که در راستای حفظ آن تلاش بی وقفه انجام شده است.

صلواتی اظهار کرد: آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز این پارک در ابتدا از چاه‌های شهرداری و شخصی، کانال آب گورت و کانال انتقال آب (جی شیر) تأمین می‌شد که به‌دلیل کاهش منابع آب و ضرورت استفاده از پساب، اکنون از طریق پساب تصفیه‌خانه جنوب و پساب تصفیه شده سپاهان شهر نیز تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عرصه ۲۴۰۰ هکتاری تحت مالکیت شهرداری در پارک طبیعی شرق، شامل پارک خانواده، پارک کوهستانی، پارک طبیعی، پارک حفاظتی و پردیس علم و فناوری است که ۷۱۰ هکتار آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

مدیر پروژه پارک طبیعی شرق اصفهان از این پارک به‌عنوان سپر محافظت در برابر مخاطرات زیست‌محیطی شهر نام برد و گفت: همانطوری که از ناژوان به عنوان ریه تنفسی اصفهان نام برده می‌شود، پارک طبیعی شرق اصفهان نیز می‌تواند از آلودگی‌های این منطقه بکاهد.

وی با بیان این که سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی، بازار بین‌المللی گل و گیاه، میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار، شهربازی رویاها و کوه‌نخودی در محدوده پارک طبیعی شرق اصفهان قرار دارد، گفت: کوه نخودی در مجاورت میدان تره بار و شهربازی رویاها همانند پارک کوهستانی صفه، ظرفیت‌های گردشگری و فضای سبز بی‌بدیلی دارد که با ساماندهی و اجرای طرح بوستان اشراق، می‌توان آن را به مکان ویژه گردشگری تبدیل کرد.

کد خبر 512820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.