گام‌های جدید در توسعه مناسبات تهران-دهلی‌نو برمی‌داریم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابط گسترده با هندوستان اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل است، گفت: باید از امروز با نگاه نو، گام‌های جدید و متمایزی در توسعه مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برداریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار «سوبر امانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند، با بیان اینکه دولت ایران سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه به ویژه هند را با قوت پیگیری خواهد کرد، اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگی در دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری‌های نو وجود دارد که باید در تحکیم سطح مناسبات خود مورد استفاده قرار دهیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه مشترک در مسیر افزایش سطح روابط تهران – دهلی نو، عنوان کرد: با حرکت در مسیر برنامه مشترک همکاری می‌توانیم شرایط متفاوتی در سطح روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت برداریم.

وی اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و هند در راستای تأمین امنیت منطقه به ویژه افغانستان می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش آفرینی دهلی نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی‌ها در این زمینه فتنه گری نکنند، این مساله به سرعت حل و فصل خواهد شد.

وزیر امور خارجه هند: تلاش می‌کنیم همکاری‌های خود را به بالاترین سطح برسانیم

«سوبر امانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با استقبال از سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف در رابطه با اراده دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، اظهار کرد: دیدگاه‌های شما را به رئیس جمهور و نخست وزیر هند منعکس خواهم کرد و تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های خود را به بالاترین سطح برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح روابط کنونی مطلوب نیست و مصمم هستیم با توجه به اراده جدی طرف ایرانی همکاری‌های بلند مدتی را در راستای منافع ملت‌های خود برقرار سازیم.

کد خبر 512669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.