رگبار باران و رعد و برق همچنان مهمان آسمان کشور است

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دو روز آینده برای اغلب نقاط کشور رشد ابر، رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، ارتفاعات استان‌های مرکزی، بوشهر، کرمان و هرمزگان، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه همچنان در این مناطق بارش ادامه داشته و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بر شدت آن افزوده می‌شود. روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ مردادماه) آسمان در اکثر مناطق کشور صاف خواهد بود و تنها در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربابجان شرقی و شمال اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت. شایان ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد بود. در این مدت دریای عمان مواج می‌باشد.

منبع: مهر

کد خبر 512620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.