خانواده، نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیت آدمی است

رئیس کمیته امداد امام خمینی خانواده را نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیت آدمی دانست و گفت: خانواده آغازی برای صعود به قله‌های انسانیت و پیمودن پله‌های تعالی و فضایی که در آن ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و اسباب رشد و تعالی انسان به وجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی بختیاری در اینستاگرام خود نوشت:

"سلام علیکم.
خانواده، نخستین و مهمترین نهاد تربیت آدمی است. آغازی برای صعود به قله‌های انسانیت و پیمودن پله‌های تعالی و فضایی که در آن ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و اسباب رشد و تعالی انسان به وجود می‌آید.

خانواده، چتر عطوفت و کانون مهرورزی و باغستانی است که در آن، باغبان با سخت‌کوشی و تلاش دائمی، فرزندان را از گزند آفات روحی، روانی و محیطی دور می‌سازد و با تربیت و آموزش درست، در باروری استعدادها و استقلال شخصیت تأثیر به‌سزایی ایفا می‌کند.

اگر در سرچشمه ترقی و پیشرفت تمدن بیندیشیم و در جست و جوی منبع شعاع ارزش‌ها، فضیلت‌ها، کارهای نیک و خاستگاه‌های اخلاق در محافل اجتماعی باشیم، خواهیم دید که همه اینها از نظام خانواده‌هایی به هم پیوسته و سرشار از عاطفه سرچشمه می‌گیرد. پس اگر بنای خانواده در یک جامعه بر پایه فضیلت و اخلاقی نیکو استوار باشد، روح همکاری، برادری و محبت حاکم خواهد شد و آن جامعه با اتحاد و انسجام، اهلیت پذیرش امانت الهی را در زندگی خواهد داشت.

علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره «هل اتی» در روز ۲۵ ذیحجه در شأن اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

بدین منظور روز خانواده را گرامی داشته و ضمن تبریک به همه امدادگران عزیز و خانواده‌های محترم و مکرم آنان و نیز خانواده‌های محترم مددجویان عزیز، از درگاه خداوند متعال صحت و سلامتی جسمی، اعتقادی، اخلاقی آنان را خواستارم. "

خانواده، نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیت آدمی است

خانواده، نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیت آدمی است

کد خبر 512525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.