۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

محققان شرکت Quacquarelli Symonds یا به اختصار QS، شرکتی بریتانیایی که به تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های موسسات آموزش عالی در جهان می‌پردازد، لندن را به عنوان بهترین شهر جهان برای تحصیل دانشجویان برگزیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا مایل هستند مقطعی از دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌هایی خارج از کشور خود طی کنند تا با سطح کیفیت آموزش مؤسسات عالی دیگر نیز آشنا شوند. این افراد همیشه در انتخاب دانشگاه جدید با چالش مواجه می‌شوند و حتی این تردید ممکن است آن‌ها را از فکر کردن به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی منصرف کند. در این راستا شرکت QS به مقایسه ۱۰۰ مؤسسه آموزش عالی در جهان که هر یک جمعیتی بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو دارد پرداخت و مولفه‌هایی نظیر سطح کیفیت آموزش، امنیت و هزینه مقرون به صرفه را در آن‌ها مورد بررسی قرار داد علاوه بر این، دیدگاه ۹۵ هزار دانشجویی که قبلاً در این مؤسسات مشغول به تحصیل بوده‌اند، ضمیمه این بررسی‌ها شد و در نهایت لیستی از بهترین آموزشگاه‌های جهان ارائه شد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود:

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

لندن، بریتانیا

شرکت QS لندن را به عنوان بهترین شهر جهان برای تحصیل انتخاب کرد چرا که این شهر ۱۸ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است البته این سومین سالی است که پایتخت انگلستان جایگاه اول بهترین شهرهای جهان برای تحصیل را از آن خود می‌کند که محققان علت این برتری را به امنیت، سطح کیفیت آموزش، وجود اساتید برجسته‌ای از سراسر دنیا و در نهایت فراهم سازی فرصت‌های شغلی مناسب برای بعد از پایان تحصیل دانشجویان نسبت داده‌اند.

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

مونیخ، آلمان

مونیخ، شهری در جنوب شرقی آلمان بر کرانه رودخانه ایسار و شمال رشته‌کوه آلپ در سال گذشته جایگاه چهارم شهرهای دوستدار تحصیل جهان را پس از برلین از آن خود کرده بود اما در سال ۲۰۲۱ توانست پایتخت کشور را پشت سر بگذارد و در رتبه دوم لیست قرار گیرد. افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و سطح آموزش از یک سو و کارآفرینی برای دانشجویان از سوی دیگر باعث ترفیع مونیخ در لیست بهترین شهرهای جهان شده است علاوه بر این محققان شرکت QS پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که این کلانشهر آلمانی هم از نظر هزینه روزانه در شهر و هم تحصیل در سطح قابل قبولی دارد و در نتیجه افرادی با سطوح مالی معمولی نیز می‌توانند به راحتی در آن به ادامه تحصیل مشغول شوند.

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

سئول، کره جنوبی

پایتخت کره جنوبی که در سال گذشته جایگاه نهم شهرهای دوستدار تحصیل دانشجویان را به خود اختصاص داده بود در بررسی‌های جدید توانست هفت پله صعود کند و به جایگاه سوم دست یابد. این شهر ۲۱ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده که کیفیت آموزش و زیرساخت‌ها مهم‌ترین عامل در ترفیع آن به جایگاه سوم در نظر گرفته شده است علاوه بر این کیفیت زندگی در شهر نیز در جذب افراد دوستدار مطالعه جهان به پایتخت کره جنوبی و در نتیجه افزایش رضایتمندی آن‌ها از تحصیل در دانشگاه‌های سئول نقش مهمی ایفا کرده است.

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

توکیو، ژاپن

کلانشهر توکیو در سال جاری توانست به علت میزبانی مسابقات المپیک، توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده و رده سوم شهرهای دوستدار تحصیل، یعنی هم ردیف با سئول را از آن خود کند. البته سال گذشته نیز پایتخت ژاپن از حیث کیفیت آموزش، سومین رتبه بهترین شهرهای جهان برای تحصیل را از آن خود کرده و رضایت دانشجویان را به طور قابل توجهی تأمین کرده بود. توکیو که به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر جهان شناخته شده است و یک مرکز اقتصادی پیشرو نیز به شمار می‌رود، تجربه‌ای بی‌نظیر و فرصت‌های شغلی بیشماری برای دانشجویان خود فراهم آورده است.

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

برلین، آلمان

اگرچه پایتخت آلمان نمی‌تواند قدرت تحصیل دانشگاهی خود را با شهرهایی نظیر لندن و پاریس مقایسه کند با این حال از نظر رضایتمندی دانشجویان توانسته است از این شهرها پیشی بگیرد ضمن اینکه میزبان سه دانشگاه برتر دنیا است. در واقع، کیفیت زندگی در شهر، مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل و همچنین آزادی عمل و بیان مردم از مهم‌ترین مولفه‌هایی به شمار می‌رود که برلین را در جایگاه پنجم شهرهای دوستدار مطالعه جهان قرار داده است.

بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

کد خبر 512391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.