مبارزه با فساد هزینه دارد و آن را پرداختیم/اولویت ما بازگرداندن اعتماد مردم به شهرداری بود

شهردار تبریز گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد و ما هزینه آن را پرداخت کردیم، از اولین روز حضور در مجموعه شهرداری بر این باور بودم که یا ما فساد را شکست خواهیم داد یا فساد ما را شکست می دهد که به لطف خدا تا امروز توانستیم اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین‌باهر، عصر امروز در آخرین روز مدیریت شهری دوره پنجم در جمع خبرنگاران، نخستین اولویت خود را صیانت از بیت‌المال و بازگرداندن اعتماد مردم به مدیریت شهری برشمرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در چهار سال اخیر در اجرای ۳۰۰ ماموریت اصلی خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، افزود: تمایز شهرداری با دیگر دستگاه‌ها این است که عمدتاً مردم ناظر بر عملکرد این مجموعه هستند و ارتباط تنگاتنگی میان این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که ما شهرداری را تحویل گرفتیم، اعتماد به مجموعه مدیریت شهری به شدت کاهش یافته بود و بر این اساس اولین اولویت ما، بازگشت اعتماد به مجموعه خدوم شهرداری شد.

شهردار تبریز انتشار تمام قراردادها در پورتال شهرداری، ایجاد سامانه شفافیت و به صفر رسیدن ترک تشریفات را از جمله اقدامات شهرداری تبریز در راستای شفافیت و جلب رضایت عمومی‌توصیف کرد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد هزینه دارد و ما هزینه آن را پرداخت کردیم. بنده از اولین روز حضور در مجموعه شهرداری بر این باور بودم که یا ما فساد را شکست خواهیم داد یا فساد ما را شکست می‌دهد که به لطف خدا تا امروز توانستیم اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم.

شهین‌باهر گفت: در این دوره از مدیریت شهری ما توانستیم ۱۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری را به دلیل بازنشستگی کاهش بدهیم و نیرویی جایگزین آنها نکنیم و در عین حال حتی یک نفر به خاطر مسائل مالی در این دوره اخراج یا تعدیل نشد.

شهردار تبریز در تشریح عملکرد مالی مجموعه شهرداری در چهار سال اخیر اظهار کرد: در این دوره شهرداری تبریز توانست بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دوره گذشته را به صورت کامل پرداخت کند.

وی یادآور شد: در این چهار سال، می‌توان گفت بدترین شرایط اقتصادی بر جامعه حاکم بود و در برخی مواقع شاهد تورم صددرصدی در بازه‌های زمانی کوتاه بودیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه در این دوره، اولین‌های زیادی در مجموعه شهرداری رقم خورد، گفت: عدم تغییر کاربری فضای سبز به کاربری‌های دیگر و حتی تغییر کاربری‌های مسکونی به فضای سبز جزو اولین‌های تبریز و حتی کشور بود که در این دوره رقم خورد.

شهین‌باهر گفت: در این دوره، املاک شهرداری تبریز به ارزش ۳,۵۰۰ میلیارد تومان و به وسعت سه میلیون مترمربع به مجموعه برگردانده شد و می‌توان گفت اقدامات مهمی‌در صیانت از بیت‌المال صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ماموریت شهرداری تبریز در این دوره بود، افزود: پروژه‌هایی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی در این دوره افتتاح شد.

شهین‌باهر افزود: ناتمام ماندن برخی پروژه‌ها نیز علل متعددی داشت که از آن جمله می‌توان گفت در موضوع میدان آذربایجان، نهایی نشدن طرح و اصلاحیه آن، علت اصلی بوده است.

شهردار تبریز خدمات محله‌ای را یکی از محورهای فعالیت این دوره مدیریت شهری برشمرد و اظهار کرد: کاشت یک میلیون اصله نهال در شهر، احداث ۶۱ پارک محله‌ای و ۱۶ میدان ورزشی، ۳ فرهنگسرا و… در تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه‌های تفریحی موثر واقع شد.

وی گفت: در این دوره از مدیریت شهری ما پروژه‌های ویترینی را تعطیل کردیم و به جای زیرگذر و روگذرهایی که برای رفع ترافیک شهر کارآیی کمتری دارد، اقدام به احداث ۲۵ کانال هدایت آب‌های سطحی به طول ۱۳ کیلومتر کردیم که یک زیرساخت مهم برای شهر به شمار می‌آید.

شهردار تبریز با بیان اینکه پیشبرد اجرای پروژه مترو یکی از برنامه‌های مهم این دوره از مدیریت شهری بود، تصریح کرد: در این دوره بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تبریز و اوراق مشارکت به‌این پروژه تزریق شد که موجبات تکمیل چندین ایستگاه و توسعه ۷ کیلومتری خط مترو را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۵۰ هزار تن آسفالت در چهار سال اخیر در سطح شهر توزیع شده است، اعلام کرد: مبنای ما کیفیت آسفالت بود که برای مثال می‌توانستیم به جای آسفالت ۱۵ سانتی متری، آسفالت ۵ سانتی متری در وسعتی بیش تر توزیع کنیم اما از این اقدام صرف نظر کردیم، چون بر این باور بودیم که آسفالت توزیعی ما دست کم باید ۱۰ سال دوام داشته باشد.

شهین‌باهر درباره ورزش قهرمانی گفت: ما معتقدیم وظیفه شهرداری ورزش قهرمانی و صرف بودجه‌های کلان به ورزشکاران سایر کشورها و شهرها نیست بلکه طبق قانون وظیفه شهرداری قهرمان سازی از بین جوانان و ورزشکاران محلات شهر است که ما در این دوره اقدامات ورزشی خود را بر این اساس انجام دادیم.

کد خبر 512373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.