ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ منتشر شد

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ به منظور تسهیل انتخاب رشته کنکوری‌ها در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایمنا، دقایقی قبل ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر شد.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است که این ویژه نامه توسط خانواده‌ها و کنکوری‌ها قبل از انتخاب رشته مطالعه شود.

این ویژه نامه حاوی اطلاعاتی از جمله تعاریف مرتبط با کارنامه مرحله اول آزمون سراسری، ویژگی‌های یک مشاور برای انتخاب رشته، آشنایی با رشته‌های تحصیلی، توضیح فرایند انتخاب رشته، معرفی سهمیه‌ها، بومی پذیری، عوامل اصلی در پذیرش داوطلبان و مهمترین ضوابط در انتخاب رشته است.

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ برای یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب مجاز شده، از فردا پنجشنبه ۱۴ مردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود. شب گذشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

از روز گذشته نیز سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبانی که قصد اطلاع از وضعیت قبولی خود دارند، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشدند، از فردا می‌توانند در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

کد خبر 512347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.