۳۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در طرح عید تا عید تقدیم شهروندان شد/پاسداری از گذر فرهنگی چهارباغ

شهردار اصفهان گفت: به طور حتم موزه میدان امام علی(ع) ( سرای خیار) و همچنین تغییراتی که در میدان اصلی امام علی(ع) افتاده، محرک توسعه منطقه سه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی عصر امروز_ چهارشنبه ۱۳ مردادماه_ در حاشیه افتتاح موزه میدان امام علی (ع) در خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ۳ نقطه مرکزی شهر اصفهان است و بافت تاریخی، میراثی و فرسوده زیادی در آن قرار دارد.

بازآفرینی موزه میدان امام علی در دل بافت تاریخی

وی افزود: امروز موزه میدان امام علی (ع) (سرای خیار) که پیش از این به طور کلی ویران شده بود، نوسازی و بازسازی و به مکان زیبایی تبدیل شد؛ توافقاتی حاصل شده تا این محل به عنوان موزه در نزدیکی بازار اصفهان و در دل بافت تاریخی شهر در اختیار گردشگران قرار گیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: یقین دارم با شرایطی که ایجاد شده و امکاناتی که در اطراف این سرا در حال ایجاد است و همچنین تغییرات میدان امام علی، این محل بتواند محرک توسعه بوده و محل پر ترددی برای دید و بازدیدها باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امید است این محل در آینده شهر نقش مفید داشته و ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد شهر را رونق بخشد.

وی افزود: امروز همچنین کلنگ مجتمع مسکونی تعاونی شهرداری در منطقه سه زده شده و پس از آن پیاده راه خیابان چهارباغ عباسی، میدان امام حسین (ع) و خیابان‌های اطراف آن به طور رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هر کسی به اصفهان می‌آید از چهارباغ بازدید می‌کند، بسیاری از خانواده‌ها، جوانان و مردم اصفهان امروز این مکان را به عنوان گذری برای تفریح انتخاب کرده‌اند، این گذر مکانی فرهنگی است که بهره برداری از آن مدت‌هاست، آغاز شده است. در واقع محور گردشگری باغ ملجا کسانی است که می‌خواهند تفریح سالمی داشته باشند.

وی افزود: از عید قربان تا کنون، هر روز شاهد افتتاحیه‌های متعدد در نقاط مختلف شهر بوده‌ایم، ظرف چند روز دو هزار میلیارد تومان و در یک روز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید؛ در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در این چند روز تقدیم مردم شریف اصفهان شد.

شهردار اصفهان گفت: امروز روز پایانی کاری من است و اینکه این روز پایانی با افتتاح رسمی چهارباغ تلاقی یافته باعث خرسندی است زیرا چهارباغ نگینی است که به خوبی در اصفهان درخشید.

چهارباغ به هویت اصلی خود بازگشت

نوروزی افزود: امروز چهارباغ به هویت اصلی خود بازگشته و به جایگاه بسیار دیدنی و لذت بخش برای مردم اصفهان و گردشگران تبدیل شده است؛ امروز کسی نیست که درباره چهارباغ نشنیده باشد، نام چهارباغ در جهان به گوش فعالان گردشگری رسیده است.

وی با بیان اینکه از محور بزرگ فرهنگی چهارباغ باید با همه وجود پاسداری کنیم، زیرا اینجا فقط متعلق به اصفهان و ایران نبوده و به همه جهان تعلق دارد، تصریح کرد: چهارباغ دستاورد بزرگ بشری با قدمت تاریخی طولانی است که می‌تواند بیانگر تاریخ چند صد ساله گذشته ما باشد.

شهردار اصفهان افزود: چهارباغ ساماندهی شده تا علاوه بر رونق بخشی کسب و کار، شور و نشاط در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: چهارباغ در کانون شهر استقرار یافته از یکسو به میدان امام حسین، سپه و میدان نقش جهان و میدان امام علی و از سوی دیگر به سی و سه پل، چهارباغ بالا تا هزار جریب وصل بوده و بهترین نقطه برای تبدیل شدن به محور فرهنگی است و نباید دستخوش برخی افکار ناصواب قرار گیرد.

شهردار اصفهان گفت: مردم هیئت امنای اینجا هستند و حق کسبه بر همه مقدم است، کسبه حق اشتغال و حق عمومی همچون سایر مردم به اینجا دارند، چهارباغ محل زندگی کسبه نیز هست و نباید اقدامی انجام شود که کسبه در مضیقه قرار گیرند. در این زمینه از بین کسبه تعدادی برگزیده و ابلاغ‌هایی صادر شد تا برای افزایش بهره‌وری این محور تصمیم بگیرند.

نوروزی خاطرنشان کرد: امید است همه بتوانیم از این فرصت درست استفاده کرده و هر روز در چهارباغ شاهد لبخند مردم و شور و شعف آنها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در مناطق حاشیه‌ای گفت: امروز دیگر نیاز نیست مردم برای دریافت خدماتی همچون سینما و ورزشگاه به مرکز شهر مراجعه کنند، پردیسی شب گذشته در منطقه ۷ در شمال شهر افتتاح شد که بی نظیر است.

نوروزی تأکید کرد: امکانات در همه نقاط شهر ایجاد شده
اما میراث را نمی‌توان در همه جای شهر ایجاد کرد، بنابراین باید میراث موجود را حفظ و کیفیت آن را با ترمیم بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: اگر اصفهان در همه عرصه‌ها درخشیده و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی آن رشد کرده نتیجه کار تلاش و رنج مدیران شهری بوده است.

کد خبر 512287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.