آتش نشانی بندرانزلی نیازمند نیروی انسانی است

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی از ابتلای هشت نفر از آتش‌نشانان این شهر به بیماری کووید_۱۹ خبر داد و گفت: در حال حاضر این سازمان برای انجام ماموریت های خود به شدت نیازمند نیروی انسانی است.

محمود گچکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی با ۵۸ نیروی انسانی و ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودرو پیشرو امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی افزود: در یک سال گذشته ۱۲ نفر از نیروهای آتش نشانی این شهر بازنشسته شده اند و تاکنون نیرویی جایگزین این افراد نشده و اکنون سازمان برای انجام مأموریت‌های خود، با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان انزلی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و متأسفانه در چند روز گذشته تعداد هشت نفر از آتش‌نشانان ایستگاه شماره دو سازمان‌آتش نشانی به بیماری کووید _۱۹ مبتلا شده‌اند و به همین علت برای جلوگیری از تعطیلی آن، تعدادی از نیروها و خودروهای اطفای حریق سازمان به ایستگاه شماره دو اعزام شدند و این مسئله باعث شده، سایر ایستگاه‌های آتش نشانی شهر به لحاظ تعداد نیروی انسانی از حالت استاندارد خارج شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آتش‌نشانان به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش برای خدمت‌رسانی هستند و در مأموریت‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان در خطر ابتلاء به بیماری کووید _۱۹ قرار دارند هر چه سریع‌تر باید در اولویت طرح واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

گچ کار تصریح کرد: آتش‌نشانان در ایام کرونا فشار کاری و استرس زیادی را تحمل می‌کنند لذا از مسئولان وزارت بهداشت و درمان درخواست می‌کنیم این قشر آسیب‌پذیر را در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دهند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 512088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.