متن تا حاشیه انتخاب شهردار تهران؛ امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه

انتخاب شهردار تهران امروز _دوشنبه ۱۱ مردادماه_ با اتمام زمان ارائه برنامه نامزدها به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین اخبار متن و حاشیه مربوط به انتخاب شهردار تهران را در ادامه می‌خوانید:

صبح امروز و به صورت مجزا نشست مشترک اعضای منتخب شورای شهر تهران با اسماعیل احمدی مقدم و محسن پیرهادی دو نفر باقی مانده از نامزدهای تصدی شهرداری تهران برگزار شد.

ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از فردا با اجماع و اتفاق نظر شهردار تهران انتخاب می‌شود، امیدوارم همین فردا به توافق رسیده و شهردار را اعلام کنیم، چرا که پس‌فردا مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است.

امانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شهردار قبل از آغاز به کار رسمی شورای ششم انتخاب شود گفت: شهردار به صورت غیررسمی تعیین می‌شود و در جلسه رسمی، رأی‌گیری و انتخاب می‌شود.

امروز اسماعیل احمدی مقدم برنامه‌های خود را با شعار «تهران و شهرداری تهران ۱۴۱۴» و با ذکر ۱۶ موضوع و مساله اساسی پایتخت تقدیم شورا کرده است. کوچک و چابک سازی، مدیریت بهره‌وری و کارآمدی و نیز ایمنی و تاب آوری شهری در بحران‌ها و مخاطرات از نکات خاص برنامه احمدی مقدم است.

یعقوب رضازاده نماینده سلماس و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در گفت و گو با مدارا با اشاره به مطرح شدن نام محسن پیرهادی نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای شهرداری تهران، گفت: پیرهادی فرد توانمند و فعالی است. ایشان شخصیت و صفات خوبی دارد. ایشان اخلاق است و قبلاً در شهرداری تهران و شورای شهر حضور داشتند و آشنا به شهر تهران هستند. حضور پیرهادی در شهرداری تهران می‌تواند به شورای شهر و شهرداری تهران کمک می‌کند. شورای شهر ششم افراد فاضلی با کارنامه خوب و توانمند هستند بنابراین امیدوارم بهترین انتخاب را برای تهران داشته باشند. تهران با سایر کلان شهرها فرق می‌کند. تهران پایتخت ایران است و شهردار تهران حتماً باید فرد توانمند و پاسخگوی مشکلات مردم باشد. شهردار تهران باید فردی عملیاتی باشد و برای مردم وقت بگذارد و اخلاق مدار باشند. پیرهادی فردی توانمند، اخلاق مدار و تأثیرگذار در مجلس است. اگر پیرهادی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود با توجه به اینکه نیروی جوان، خلاق و مبتکر است، موفق خواهند شد.

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا، درباره انتخاب شهردار جدید تهران گفت: بدون شک لابی قالیباف قوی‌ترین لابی برای انتخاب شهردار آینده تهران است. نظر ایشان در انتخاب شهردار آینده و برای شورای شهر حائز اهمیت است و گزینه‌هایی که برای بررسی‌های نهایی انتخاب می‌شوند بدون نظرخواهی از ایشان نخواهد بود. جریان اصولگرایی در مورد جایگاه‌هایی همانند شهردار و رئیس‌جمهوری دیدگاه‌های خود را دارد، اما این دیدگاه درستی نیست که تصور کنیم شورای شهر تهران با هرچه آقای قالیباف بخواهد و بگوید موافقت می‌کند.

غلامرضا تاجگردون، نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران خاطرنشان کرد: منتخبان ششمین دوره شورای شهر سعی کند شهردار آینده تهران را خارج از جناح‌های سیاسی و آلودگی‌های اقتصادی انتخاب کند. باید فردی انتخاب کنند که وابسته به یک فرد خاص نباشد چرا که بدترین حالت ممکن این است که گفته شود شهردار آدم و نیروی فلانی است. اگر گفته شود شهردار متعلق به یک جریان سیاسی است ایرادی ندارد اما اگر گفته شود که شهردار گماشته فلان چهره است خود به خود ناکارآمدی‌ها و تخلفات آن فرد متوجه شهردار می‌شود.

تاجگردون ضمن هشدار به اعضای شورای ششم تصریح کرد: شهروندان توقع دارند که منتخبان جدید شورای شهر به درخواست‌ها و مطالبات مردم توجه کنند. باید به پرونده‌های گذشته شهرداری تهران توجه شود. پس اینگونه نباشد که انتخاب اعضا به سمتی برود که گفته شود شهردار جدید آمده پرونده تخلفات گذشته را پنهان کند و یا آمده مسیر غلط گذشته را تکرار کند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه شورای شهر ششم درپی گزینه مدنظر محمدباقر قالیباف برای شهردار شدن است، گفت: چنین امری صحت ندارد، البته ممکن است برخی از آنها وابستگی‌هایی داشته باشند، اما در مجموع افراد مستقل و شاخص گرا هستند؛ همچنین تخصص طبعاً یکی از شاخص‌های مهم برای مدیریت شهری است، اما با توجه به اینکه اصولاً کلان‌شهری مثل تهران نیاز به معاونین متخصص در رشته‌های مورد نیاز دارد مهم‌ترین مساله توان هماهنگ کنندگی و مدیریت مجموعه متخصصین در زمینه مدیریت شهر تهران است.

وی تشریح کرد: به بیانی دیگری یعنی فردی که بتواند تعداد زیادی از مدیران متخصص و توانمند را به درستی مدیریت کند و آنها را هماهنگ کرده و در مسیر برنامه‌های شهر و سیاست‌های شورای شهر قرار داده و به کار بگیرد، این موضوع هم به اولویت تخصص مدیریت و انسجام بخشی به سازمان شهرداری که باید حتماً در وجود شهردار تهران مورد توجه قرار بگیرد باز می‌گردد.

کد خبر 512037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.