آخرین و جدیدترین اخبار آزمون‌های عملی رشته هنر کنکور سراسری ۱۴۰۰ + جزئیات

زمان برگزاری آزمون عملی آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، بدین وسیله توجه متقاضیان مجموعه رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر شامل: نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را که دارای آزمون عملی هستند، به نکات زیر جلب می‌نماید:

۱- آزمون عملی منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی هنر که در جلسه آزمون صبح روز چهارشنبه مورخ ۰۹/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ حاضر بودند و از تاریخ ۰۶/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ لغایت ۱۲/‏۰۴/‏۱۴۰۰ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی مربوط در درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام نموده‌اند، بعمل خواهد آمد.

۲- افرادی که متقاضی آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی فوق (در بخش پذیرش با آزمون) شده‌اند، لازم است با توجه به دوره‌هایی که بر اساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در زمان مقرر (۱۴۰۰/۰۵/۱۴ تا ۱۸/‏۰۵/‏۱۴۰۰‬ نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام نمایند.

۳- متقاضیانی که نسبت به واریز هزینه آزمون عملی خود اقدام نموده‌اند، باید در زمان اعلام شده در این اطلاعیه کارت آزمون عملی و یا طراحی خود را از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان پرینت نموده و طبق آدرس و یا توضیحات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون عملی، در زمان مقرر به محل برگزاری آزمون عملی مراجعه نمایند.

تبصره: آن دسته از افرادی که با توجه به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی، متقاضی دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی مربوط شده‌اند، می‌بایست به منظور شرکت در هر یک از مجموعه‌های ذیربط، نسبت به پرینت کارت برای هر دو مجموعه اقدام نمایند.

۴- افرادی که متقاضی رشته‌های فوق بوده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی در موعد مقرر اقدام نموده و به هر دلیل موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نمی‌باشند، و همچنین متقاضیانی که در زمان مقرر (۱۴۰۰/۰۴/۰۶ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۱۲) موفق به اعلام علاقه مندی نشده‌اند، در صورت دارا بودن شرایط آزمون عملی، می‌بایست با همراه داشتن دو قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر، در روزهای دریافت کارت شرکت در آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص در شهرستان محل برگزاری آزمون (طبق مندرجات جدول شماره ۱) بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، مراجعه نمایند.

جدیدترین اخبار آزمون‌های عملی رشته هنر کنکور سراسری ۱۴۰۰ (بروزرسانی چهارشنبه ۱۳ مردادماه)

در خصوص برگزاری آزمون عملی رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر شامل رشته‌های: ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، آهنگسازی، موسیقی جهانی، مجسمه‌سازی و عکاسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به اطلاع می‌رساند با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی شش روزه شهر تهران (از تاریخ ۲۹ تیر تا ۳ مردادماه) و ایجاد محدودیت تردد به این شهر که باعث عدم حضور برخی متقاضیان در موعد مقرر برای شرکت در آزمون عملی گردید، مقرر شد به منظور مساعدت آزمون عملی مجدد برای این دسته از متقاضیان برگزار شود؛ لذا لازم است متقاضیان مطابق موارد زیر در روز، تاریخ و مکان اعلام شده در آزمون عملی شرکت نمایند.

پرینت کارت برای متقاضیان ۴۸ ساعت قبل از روز برگزاری آزمون هر رشته از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت خواهد بود. محل و زمان رفع نقص و برگزاری آزمون عملی و تخصصی رشته‌های مذکور بر اساس جدول زیر می‌باشد. آزمون عملی این رشته‌ها منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

نام رشته

زمان مراجعه برای آزمون

محل رفع نقص و برگزاری

ادبیات نمایشی، طراحی صحنه و نمایش عروسکی

چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

تهران – خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، جنب کلینیک ۱۶ آذر، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، تالار مولوی

بازیگری

پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۱

نکات مهم برای متقاضیان رشته ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی صحنه و نمایش عروسکی: لازم است رزومه کامل مکتوب و نمونه فعالیت‌های هنری، کارت آزمون و همچنین کارت ملی یا شناسنامه را در جلسه آزمون همراه داشته باشند. به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از آوردن همراه خودداری نمایند. در محل آزمون امکان تهیه مواد خوراکی مهیا نمی‌باشد. ضمناً با توجه به تاریخ تعیین شده جهت تعیین نوبت آزمون (از ساعت ۷:۳۰) روز برگزاری آزمون در محل حوزه حضور داشته باشند.

نام رشته

زمان مراجعه برای آزمون

محل رفع نقص و برگزاری

مجسمه سازی و عکاسی

سه شنبه مورخ ۱۹/‏۰۵/‏۱۴۰۰‬

تهران – خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، جنب کلینیک ۱۶ آذر ، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، تالار مولوی

نکات مهم برای متقاضیان رشته مجسمه‌سازی

ضروری است تخته شاسی در قطع A3، کاغذ سفید پارس در قطع A3 ( پنج برگ)، مداد B4، پاک‌کن و تراش ، کارت آزمون و همچنین کارت ملی یا شناسنامه را در جلسه آزمون همراه داشته باشند. به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از آوردن همراه خودداری نمایند. در محل آزمون امکان تهیه مواد خوراکی مهیا نمی‌باشد.

نکات مهم برای متقاضیان رشته عکاسی

ضروری است،گوشی هوشمند ( با قابلیت عکاسی و انتقال تصویر در نرم افزارهای کاربردی) و دارای شارژ کامل و اینترنت همراه، کاغذ A4 (پنج برگ) ، خودکار مشکی، کارت آزمون و کارت ملی یا شناسنامه را در جلسه آزمون همراه داشته باشند. به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از آوردن همراه خودداری نمایند. در محل آزمون امکان تهیه مواد خوراکی مهیا نمی‌باشد.

نام رشته

زمان مراجعه برای آزمون

محل رفع نقص و برگزاری

موسیقی جهانی

همه متقاضیان (آقا و خانم) ساعت ۸ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹/‏۰۵/‏۱۴۰۰‬

تهران-خیابان ولی عصر-بالاتر از چهارراه ولی عصر-روبه روی خیابان بزرگمهر-دانشگاه هنر-دانشکده هنرهای کاربردی

نکات مهم برای متقاضیان رشته موسیقی جهانی

مفاد آزمون در دو بخش است: بخش اول:- سرایش (خواندن ملودی در گام‌های ماژور و مینور، وزن خوانی ترکیبی و ساده)- شنوایی (یک صدایی شامل ملودی تنال، دوصدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)). بخش دوم:- اجرای یکی از سازهای موجود در ارکستر سمفونیک (به استثنای سازهای ضربی)- اجرای سه قطعه کامل از دوره‌های باروک، کلاسیک و رومانتیک- همراهی پیانو برای متقاضیان غیر از پیانو و گیتار الزامی است.- دشیفراژ (برای سازهای پیانو و گیتار اجرای یک قطعه ناشناخته الزامی است). نوازندگان پیانو و گیتار ملزم به اجرای رپرتوار (دوره‌های باروک،کلاسیک و رومانتیک)، از حفظ(بدون استفاده از نت) هستند. ضمناً با توجه به تاریخ تعیین شده جهت تعیین نوبت آزمون (از ساعت ۷:۳۰) روز برگزاری آزمون در محل حوزه حضور داشته باشند.

نام رشته

زمان مراجعه برای آزمون

محل رفع نقص و برگزاری

آهنگسازی

همه متقاضیان ( آقا و خانم) ساعت ۸ صبح روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ (آزمون تشریحی و عملی)

تهران-خیابان ولی عصر-بالاتر از چهارراه ولی عصر-روبه روی خیابان بزرگمهر-دانشگاه هنر-دانشکده هنرهای کابردی

نکات مهم برای متقاضیان رشته آهنگسازی

مفاد آزمون در سه بخش است: بخش اول: هارمونی به صورت کتبی شامل یک سوال باس شماره گذاری شده تا پایان آکوردهای هفتم (اعم از دومینانت، فرعی و ثانوی)- ۱۵ سوال سازشناسی ایرانی و جهانی به صورت چهارگزینه‌ای کتبی (۵ سوال سازشناسی ایرانی و ۱۰ سوال سازشناسی جهانی)، بخش دوم: - سرایش (خواندن ملودی در گام‌های ماژور و مینور، وزن خوانی ترکیبی و ساده) – شنوایی (یک صدایی شامل ملودی تنال، دوصدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک) بخش سوم: پیانو: اجرای دو قطعه به انتخاب متقاضی الزامی است. ۱- یک سونات یا سوناتین (موومان اول یا کامل) از دوره‌های باروک، کلاسیک و رمانتیک ۲- قطعه‌ای به فرم " باینری" برای پیانو که از قبل توسط متقاضی ساخته شده و پارتیتور آن آماده ارائه به داوران است. ضمناً با توجه به تاریخ تعیین شده ، متقاضیان جهت تعیین نوبت آزمون (از ساعت ۷:۳۰) روز برگزاری آزمون در محل حوزه حضور داشته باشند.

نکات کلی برای همه متقاضیان رشته‌های مندرج در جداول بالا :

۱- همه متقاضیان می‌بایست در زمان مقرر در آزمون تشریحی و یا عملی رشته و یا رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود شرکت نمایند. آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن به صورت انفرادی برای هیچ متقاضی و تحت هیچ شرایطی نیست.

۲- هیچ یک از متقاضیان اجازه آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه (بجز در رشته عکاسی)، پیجر، نتبوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری و غیره (به جز موارد خواسته شده در این اطلاعیه) را ندارند.

۳- استفاده از هرگونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به متقاضیان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون، و همچنین در حین انجام پروژه، قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.

۴- استفاده از وسایلی نظیر ماژیک، لاک‌های الکلی و تینری، روان‌نویس، راپید، رنگ‌های پودری و مایع، خودنویس، گراف، آبرنگ، رنگ گواش، مرکب و سایر وسایل مشابه، مجاز نیست.

۵- هرگونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.

۷- به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از آوردن همراه خودداری نمایند. در محل آزمون امکان تهیه مواد خوراکی مهیا نیست.

۸- همراه داشتن ماسک سه لایه (بدون فیلتر) برای همه متقاضیان الزامی است.

کد خبر 512008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.