موفق به تامین منابع مالی جدید برای شهر در دوره پنجم شدیم

شهردار اصفهان با بیان این که در این دوره مدیریت شهری توانستیم روشی جدید در کشور برای شهرداری‌ها جهت تأمین منابع مالی ایجاد کنیم، گفت: در گذشته اوراق مشارکت تنها به مترو اختصاص می‌یافت، از این رو با مراجعه به مجلس و دولت دو سال پیش موفق به استفاده از این اعتبارات برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰_ در آئین ورود ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که به تدریج به قول‌های داده شده عمل کردیم گفته بودیم در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در چهار سال خواهد افتاد و خوشبختانه همه آنها بدون هیچ گونه کم و کاستی تحقق یافت به طوری که می‌توان گفت در این مدت در حوزه حمل و نقل عمومی شهر یک تحول بزرگ ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: خرید بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، بازسازی بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، نوسازی تعداد زیادی تاکسی، اضافه شدن دو رام قطار شهری، توسعه معابر بی آر تی، اضافه یا تعویض ایستگاه‌های اتوبوس شهر، هوشمندسازی سیستم اتوبوسرانی با هزینه سنگین اما مؤثر و مفید برای شهروندان از جمله اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی شهر بوده است.

ایجاد روشی جدید برای تأمین منابع مالی شهرداری‌

شهردار اصفهان با بیان این که در این دوره مدیریت شهری توانستیم روشی جدید برای تأمین منابع مالی شهرداری‌ها ایجاد کنیم، افزود: قانون حمل و نقل عمومی به معنای امروز برای استفاده از اوراق مشارکت نبود و اوراق مشارکت تنها به مترو اختصاص می‌یافت، از این رو با مراجعه به نمایندگان، مجلس و دولت و سایر بخش‌ها دو سال پیش موفق به استفاده از این اعتبارات به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی شدیم و با فروش اوراق مشارکت اتوبوس‌های جدید برای شهر خریداری کردیم و این خدمت بزرگ به تمام کشور تعمیم داده شد و اتوبوسرانی توانست از این فرصت استفاده کند.

نوروزی تأکید کرد: همه این اقدامات در راستای رفع مسائل زندگی شهروندان، کاهش آلودگی، روان‌سازی حرکت خودروها در شهر و افزایش ایمنی انجام شده است؛ نمی‌توان قطار شهری، مسیرهای بی آر تی و دوچرخه سواری را توسعه نداد، موتورهای برقی را خریداری نکرد، اما انتظار داشت که شهری فاقد آلودگی داشته باشیم.

وی افزود: اگر تمام زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقل عمومی در شهر فراهم باشد، اما فرهنگ استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد کسی نمی‌تواند ادعا کند که مسائل حل شده است؛ فرهنگ یک نرم افزار و حرکت تدریجی است که ارتقای آن نیاز به بسیج همگانی دارد یعنی همه باید بخواهند.

شهردار اصفهان با بیان این که گاهی ممکن است قانونی وضع شود اما مورد میل مردم نباشد که در این صورت اجرای قانون با مشکل مواجه خواهد شد زیرا شاهد یک قانون بی عملکرد خواهیم بود، گفت: هنر مجلس و توان یک نماینده باید این باشد که نیاز جامعه را کشف کند و آنچه مورد پذیرش عمومی است را تبدیل به قانون کند.

ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری استاندارد در شهر

نوروزی با اشاره به تأثیر فرهنگ سازی در میان افراد جامعه خاطرنشان کرد: در این راستا نقش راهنمایی و رانندگی به عنوان متولی نظم در اداره حمل و نقل شهر بسیار مهم است که خوشبختانه در این راستا به ویژه در چهار سال اخیر توسط پلیس راهور تلاش‌های زیادی شده است.

وی ادامه داد: این که «هر دوچرخه جایگزین یک خودرو شود» جمله‌ای کوتاه اما پر مفهوم است؛ روزانه در شهر برای تردد شهروندان پنج میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شود و تبعات آن مردم را گرفتار بیماری می‌کند در حالی که هر دوچرخه می‌تواند جایگزین خودرو شود.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر با رعایت استانداردها گفت: پلیس پیشروتر از همیشه با دوچرخه مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد و این حرکت باید تداوم یابد. امیدواریم روزی در این شهر شاهد صحنه‌های ۵۰ سال پیش در حوزه حمل و نقل شهری باشیم البته تحقق این اهداف نیاز به همراهی مردم دارد.

وی با تأکید بر این که نقش پلیس بدون همکاری مردم ایفا نشدنی است، افزود: نقش فرهنگ نیز بدون توجیه و تبیین ناشدنی است، البته نمی‌گوییم که نقصی نداریم زیرا شاهد دودزایی برخی وسایل نقلیه در شهر هستیم و هنوز هم برخی اشکالات به طور روشن در معرض دید مردم است، اما سن اتوبوس‌های شهر کاهش یافته و تاکسی‌ها نوسازی شده تا شاهد کاهش آلودگی‌ها باشیم و این حرکت باید ادامه یابد.

نوروزی اظهار کرد: هرکس دلسوز شهر بوده و دغدغه شهروندان را دارد و می‌خواهد اصفهان به جایگاه جهانی و فرهنگی خود بازگردد، باید این حرکت‌ها را به عنوان الگو برای همیشه تداوم بخشد.

وی با تأکید بر این که در این دوره مدیریت شهری هر حرکتی بر اساس ارزیابی و سنجش افکار عمومی انجام شده است، گفت: تراموا نیز بر همین اساس اجرایی نشد، البته در این زمینه با کارشناسان خبره بین المللی و شهرداران کلانشهرها در ایران و حتی شهرهای خواهرخوانده گفتگو کرده و نتیجه این بود که تراموا یک وسیله حمل و نقلی کم هزینه، ارزان و با ایمنی بالا است که امیدواریم روزی در این شهر این مهم تحقق یابد.

کد خبر 511921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.