۱۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت درآمدی برای مشهد ایجاد شده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت درآمدی قابل تبدیل شدن به منابع نقد ایجاد کردیم و حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات و درآمدهای قابل شناسایی ما از دولت بوده است که با توجه به همسویی دولت آینده و شورای ششم امیدواریم عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و چهل و یکمین و آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم، با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: از تعامل بسیار خوب اصحاب رسانه در این چهار سال به ویژه خبرنگاران پارلمانی که به طور مستمر در جلسات شورا حضور داشتند و اخبار آن را پوشش دادند تشکر می‌کنم.

وی افزود: حقیقتاً در این حوزه هیچ مشکل و چالشی با آن‌ها نداشتیم و برخورد منصفانه‌ای با شورا و انعکاس جلسات آن داشتند. امیدوارم خبرنگاران همچنان با اصالت، نگاه آزادانه و مستقل، رسالت خود را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از لحاظ تعداد یک هزار و ۲۰۰ مصوبه در شورا داشتیم که فقط هفت درصد آن مورد اعتراض کمیته تطبیق قرار گرفته و فقط هشت دهم آن ابطال شده است. تعداد این مصوبات در مقایسه با دوره گذشته ۱۵۰ مورد بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: توجه، کار تخصصی و علمی شورای شهر سبب شد مصوبات با کمترین ایراد و اشکال به فرمانداری برود. طبیعتاً در کار شورا اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد اما من گواهی می‌دهم که همکاران ما با درک شرایط مردم و شهر، انسجام شورا را تا آخر حفظ کردند.

حیدری افزود: در جایگاه مسئولیت شورا اگر در چهار سال گذشته نقص و کوتاهی وجود داشته است عذرخواهی می‌کنم و از تمام بدنه کارشناسی مدیریت شهری، پرسنل، مدیران شهرداری در حوزه مالی و پشتیبانی، حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و هوشمندی آن‌ها برای استفاده از فرصت‌ها برای به پایان رسیدن مطلوب آن سپاسگزارم.

وی خطاب به مردم مشهد خاطر نشان کرد: رأی شما به لیست امید شورای شهر مشهد بود. این که شهر را چگونه تحویل گرفتیم و چگونه تحویل می‌دهیم را شما باید قضاوت کنید. با همه مشکلات و محدودیت‌ها، شرایط سخت اقتصادی و کرونا تلاش کردیم و آنچه در توانمان بود را با ظرفیت‌های قانونی پیش بردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با ارائه گزارش از پروژه‌های شاخص به بهره برداری رسیده و در حال اجرا گفت: اتصال کندروی آزادگان با محور چناران تا صادقیه و پروژه زیست محیطی رود پارک، از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات این دوره بود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای فرهنگی همچون ساماندهی بازار سرشور و خانه‌های تاریخی نشان دهنده این است که مدار پویایی و سازندگی در شهر متوقف نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص موضوع بدهی‌های باقی مانده شهرداری یادآور شد: امر بدهی امر مذمومی نیست. بدهی چنانچه در راستای توسعه و فعالیت‌های عمرانی شهر باشد در شرایط تورمی امر مطلوبی است و تمام کردن هر چه زودتر پروژه‌ها به نفع شهر است.

وی افزود: طبق گزارش مستند مالی معاون مالی و پشتیبانی، در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد که دو هزار میلیارد تومان کوتاه مدت و ۹ هزار میلیارد تومان بلندمدت تا ۱۴۰۶ است. بخش عمده آن نیز اوراق مشارکتی است که ۵۰ درصد اصل و سود آن بر عهده دولت است که این توان مدیریت شهری را نشان می‌دهد.

حیدری تاکید کرد: وام ارزی از شورای سوم وجود دارد که شورای چهارم و پنجم آن را استمهال کرده‌اند و منطقی ندارد ارزی که با یوروی سه هزار تومان گرفته شده است اکنون با یوروی ۳۰ هزار تومان از عوارض مردم گرفته شود و ما چیزی بر میزان این بدهی نیفزودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن مقایسه میزان بدهی گذشته با اکنون اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد نقد در یک سال داشته‌ایم که در مقایسه با ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی بوده است. در حالی که وقتی شورا را تحویل گرفتیم درآمدی در حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در مقابل بدهی ۷۵۰۰ میلیارد تومانی بود. یعنی حدود چهار برابر درآمد بدهی وجود داشت و پرداخت آن بسیار سخت بود.

وی یادآور شد: حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت درآمدی قابل تبدیل شدن به منابع نقد ایجاد کردیم و حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات و درآمدهای قابل شناسایی ما از دولت بوده است که با توجه به همسویی دولت آینده و شورای ششم امیدواریم عملیاتی شود.

کد خبر 511695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.