بهره‌برداری از فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)

شهردار تهران از بهره‌برداری فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه‌ی بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و افزایش تأثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بهره‌برداری از فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)

به لطف خدا و همت همکارانم فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگترین پروژه‌ی بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و افزایش تأثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد. این پروژه به طول ۹ کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جدار ساختمان‌های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان موجود، این محدوده در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا می‌کند.

هرچند مناطق ۱۷ و ۱۸ تحت تأثیر راه‌آهن شکل گرفتند، اما تردد، بوق و لرزش قطار آسایش را از مردم این مناطق سلب کرده‌بود. در این دوره تلاش کردیم چند اقدام را به موازات هم انجام دهیم. ابتدا توافق با راه‌آهن انجام شد و با انجام این توافق مسیر انجام پروژه باز شد. در کمیسیون ماده ۵ این پروژه به تصویب رسید و از بین ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی طرح برنده برای اجرا انتخاب شد و در ابتدای سال کلنگ آن را به زمین زدیم. در فاز نخست حدود ۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و بیشتر از این مقدار هم عملیات خاکی انجام شد تا این فضا به قلمرو عمومی برای مناطق ۱۷ و۱۸ تبدیل شود.

در این دوره توجه به مناطق جنوبی را بیشتر کردیم و نسبت اختصاص بودجه شمال به جنوب که در گذشته ۵۵ به ۴۵ درصد بود را برعکس کردیم.

امیدوارم با پیگیری شورا و شهردار جدید این نگاه ادامه پیدا کند. چرا که این نگاه و اقدامات، نتیجه یک تغییر نگرش برای بالا بردن کیفیت زندگی و کالایی نشدن شهر است. "

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)

کد خبر 511657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.