زمین برای تمرین نداریم/ بیسبال ۵ هرجایی قابل دسترس است

رئیس کمیته سافتبال استان اصفهان گفت: حدود ۱۶ سال زمین چمن مجموعه مشتاق که از مجموعه‌های ورزشی شهرداری بود به عنوان پایگاه سافتبال در استان اصفهان شناخته شد و مصوبه شورای شهر هم قرار گرفت، اما این مجموعه را به بخش خصوصی دادند و چمن طبیعی، چمن مصنوعی شد.

رؤیا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با اسپانسری باشگاه ریف در سافتبال اظهار کرد: ریف از ابتدای سال ۹۱ از سافتبال حمایت می‌کرد، ولی در اواخر سال ۹۳ به دلیل مشکلاتی که با رئیس سابق هیئت انجمن‌های ورزشی ایجاد شد صلاح دانستند دیگر از رشته‌های انجمن‌های ورزشی به طور موقت حمایت نکنند. پس از اینکه غزنوی سکان هیئت انجمن‌های ورزشی را در اختیار گرفت، صالحی مدیرعامل باشگاه ریف برای حمایتی دوباره استقبال کرد و مثل همیشه گفت هر کاری از دستمان بربیاید برای ورزش بانوان مخصوصاً سافتبال انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه دو سال است که درگیر کرونا هستیم و ورزش در کل کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته، امیدوارم با بهبود این شرایط بتوانیم تمام گروه سنی سافتبال را تحت پوشش باشگاه ریف قرار دهیم. صالحی هم با این موضوع مشکلی ندارد و اعلام آمادگی کرده است. در حال حاضر فقط رده سنی بزرگسالان در مسابقات شرکت خواهند کرد و طبق برنامه‌ریزی قصد داریم به عنوان یک تیم اصفهانی و نماینده باشگاه ریف در مسابقات پیش رو شرکت کنیم.

رئیس کمیته سافتبال استان اصفهان با بیان اینکه اولین آکادمی تیبال نونهالان کشور را در سال ۹۲ با حمایت باشگاه ریف در اصفهان داشتیم، تصریح کرد: هیچ جای کشور رده سنی نونهالان را برای تیبال آموزش نمی‌دادند که ما در اصفهان با کمک باشگاه ریف این رشته را آموزش دادیم و از پایه شروع کردیم. چند نفری از مربیان سافتبال از معلمان آموزش پرورش بودند که کمک کردند رایزنی خوبی با مدیران و مسئولان آموزش پرورش مناطق استان اصفهان داشتیم تا سافتبال در مدارس آموزش داده شود. نجف آباد در این مسئله پیشتاز شد و در مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان در زنگ‌های ورزش سافتبال آموزش داده شد، با دانشگاه سماء نجف آباد و آموزش عالی تعامل خوبی داشتیم و قرار دادی امضا کردیم که دانشجویان تربیت بدنی سافتبال را به عنوان یکی از دروس اختیاری داشته باشند.

زنگنه ادامه داد: به مدارس اصفهان مقطع دبستان ورود کردیم، در فلاورجان راهنمایی و دبیرستان و در شهرستان دهاقان پیش دبستانی و دبستان را داریم که فعالیت سافتبال انجام می‌دهند.

وی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا نمی‌شود سافتبال را گسترش داد، خاطرنشان کرد: تجهیزات سافتبال وارداتی و جز کالاهای لوکس حساب می‌شود که با توجه به وضعیت دلار و تحریم این امکان وجود ندارد تا تجهیزات زیادی داشته باشیم. اگر رئیس انجمن سافتبال و بیسبال کشور بتواند تجهیزاتی را در اختیار ما قرار دهد برای گسترش سافتبال در استان اصفهان هیچ محدودتی نداریم.

رئیس کمیته سافتبال استان اصفهان اضافه کرد: سال ۲۰۱۹ از رشته بیسبال ۵ به عنوان یک رشته جدید رونمایی شد، این رشته تجهیزات خاصی نمی‌خواهد و به آن بیسبال خیابانی هم می‌گویند. بیسبال ۵ هرجایی قابل دسترس است، یک زمین مربعی شکل به اضلاع ۱۸ متر با یک توپ لاستیکی می‌خواهد و چهار مهارت اصلی بیسبال یعنی زدن، دویدن، گرفتن و پرتاب را به بازیکنان آموزش می‌دهد. این رشته فرصت خوبی شده تا بتوانیم خیلی راحت بیسبال را گسترش دهیم. در مجموعه ورزشی پارک ناژوان مسابقه بیسبال ۵ برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار کردیم که استقبال خوبی صورت گرفت و شرایط کرونا بهتر شود دوباره فعالیت را شروع می‌کنیم.

زنگنه با اشاره به اینکه بازیکنان سافتبال به خاطر نداشتن زمین چمن برای تمرین گله مند هستند، گفت: حدود ۱۶ سال زمین چمن مجموعه مشتاق که از مجموعه‌های ورزشی شهرداری بود به عنوان پایگاه سافتبال در استان اصفهان شناخته شد و مصوبه شورای شهر هم قرار گرفت، اما این مجموعه را به بخش خصوصی دادند و چمن طبیعی، چمن مصنوعی شد. هزینه بخش خصوصی زیاد است که بازیکنان خانم هستند و توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی افزود: به اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نامه زدیم و درخواست کردیم به عنوان حامی ورزش استان یک زمین چمن برای سافتبال رشته المپیکی که شش عضو تیم ملی دارد اختصاص دهند که امیدوارم به نتیجه برسد.

کد خبر 511633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.