۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
درخشش «خرچنگ» در ایتالیا

انیمیشن تحسین‌شده‌ «خرچنگ» تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «لاگو» ایتالیا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه موفقیت‌های آخرین ساخته شیوا صادق‌اسدی، «خرچنگ» توانست در هفدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کوتاه لاگو در بخش مسابقه، جایزه هیأت داوران را کسب کند.

امسال ۲۵ فیلم از ۲۰ کشور دنیا شامل ۱۲ فیلم داستانی، هشت انیمیشن و پنج فیلم مستند به بخش مسابقه این رویداد راه یافته بود که فیلم‌های منتخب در شش گروه به صورت ترکیبی دسته‌بندی شد.

خرچنگ در بیست و پنجمین حضور بین‌المللی خود با فیلم انیمیشن «پسر خالخالی» محصول مشترک کشورهای ژاپن و فرانسه و دو فیلم داستانی «میکرو کاست» از کشور کرواسی و «خانم خانم منو ببخش» از کشور فیلیپین در گروه سه و در بخش مسابقه در روزهای چهارم و هفتم مردادماه (۲۶ و ۲۹ ژولای ۲۰۲۱) به صورت فیزیکی و آنلاین به نمایش درآمد.

این انیمیشن از تولیدات سال ۲۰۲۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که پیش از این نیز جایزه طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان را به دست آورده بود.‌

کانون در دوره‌های پیشین این جشنواره در بخش مسابقه با فیلم کوتاه انیمیشن «ماهیگیر و بهار» از تولیدات ۲۰۱۷ در دور پانزدهم و نیز دو انیمیشن کوتاه «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» و «بزغاله‌های ابری» به ترتیب از تولیدات ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در بخش مسابقه و یونیسف دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لاگو حضور داشته است. هفدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کوتاه لاگو از یکم تا دهم مردادماه (۲۳ تا ۳۱ ژولای ۲۰۲۱) در منطقه‌ای نزدیک شهر ونیز کشور ایتالیا برگزار شد.

گفتنی است، پویانمایی «خرچنگ» به تازگی در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل هفتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمافیکس» با ۱۰ فیلم دیگر نامزد دریافت جایزه ویژه «گوتوسو» شده است.

این جشنواره نیز در روزهای پنجم تا دهم مردادماه (۲۷ ژولای تا ۱ آگوست ۲۰۲۱) در شهر سیسیل ایتالیا برگزار شد.

کد خبر 511625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.