بلژیک میزبان کتابخانه‌های روباز

مردم لون، مرکز ایالت برابانت فلاندری در کشور بلژیک اخیرا به کتابخانه‌ای کوچک در محیط اطراف زندگی خود دسترسی پیدا کرده‌اند که با طراحی جالب خود به جذب آن‌ها در فرآیند کتابخوانی کمک کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار لون به طور آزمایشی به نصب کتابخانه‌ای کوچک در هوای آزاد یکی از مناطق شهر پرداخت که استقبال بی‌نظیر مردم از مطالعه در این فضا، وی را به ایجاد نمونه‌های مشابه در سایر نقاط شهر سوق داده است. مردم لون می‌توانند در این کتابخانه علاوه بر مطالعه به انجام کارهای تحقیقاتی تیمی بپردازند و حتی در آنجا، کارگاه‌های آموزشی نیز تشکیل دهند. در حال حاضر، کتابخانه کوچک شهر روی ورود مردم بسته شده و قرار است تغییرات قابل توجهی بر آن اعمال شود.

مردم می‌توانند از اواسط ماه سپتامبر دوباره به مطالعه در کتابخانه عمومی هوای باز لون بپردازند ضمن این که در بازسازی این فضا، قابلیت‌های بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت به عنوان مثال قرار است در طراحی جدید، امکاناتی نیز برای فعالیت کودکان فراهم آید و در نتیجه والدین قادر خواهند بود فرزندان خود را در این مکان گرد هم آورند تا در حین پرداختن به مطالعه شخصی خود، شاهد فعالیت آن‌ها نیز باشند.

بلژیک میزبان کتابخانه‌های روباز

پس از بازطراحی کتابخانه لون، مردم می‌توانند کتاب‌های آن را به امانت بگیرند و در فضای باز اطراف که مجهز به نیمکت‌هایی راحت است به مطالعه بپردازند ضمن این که خارج کردن کتاب از محوطه مجاز نیست. جالب است بدانید که چند دستگاه آبمیوه‌گیری در محوطه باز کتابخانه قرار خواهد گرفت و بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا به دلخواه خود آبمیوه بگیرند.

شهردار لون با مشاهده استقبال بی‌نظیر مردم شهر از این کتابخانه ادعا کرده است که در آینده نمونه‌های مشابه دیگری نیز در سراسر شهر به وجود خواهد آورد تا از این طریق نه تنها فرهنگ کتابخوانی را بین مردم ترویج دهد، به افزایش تعاملات میان آنان نیز کمک کند علاوه بر این ایجاد محیط‌هایی برای فعالیت و بازی کودکان در این کتابخانه‌ها نیز می‌تواند در ایجاد شهر دوستدار کودک مؤثر واقع شود و رضایتمندی شهروندان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

بلژیک میزبان کتابخانه‌های روباز

کد خبر 511568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.