تجهیز ناوگان حمل و نقل پسماند شهری آستارا با خودروهای مکانیزه

شهردار بندر آستارا گفت: در راستای تجهیز و توسعه حمل و نقل پسماند شهری و خدمات رسانی بهتر به شهروندان، دو دستگاه خودرو نیسان دارای سیستم پرس زباله خریداری شده و به این ناوگان اضافه شد و به مرور زمان تمامی خودروهای حمل پسماند شهرداری مکانیزه خواهد شد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری آستارا برای مدیریت حوزه پسماند شهری، ۵۵ نیرو و ۱۰ خودرو مکانیزه شامل یک دستگاه کامیون، یک دستگاه کامیونت فوتون، دو دستگاه ایسوزو، چهار دستگاه خاور، دو دستگاه نیسان با کاربری پرس زباله و ۱۱ خودرو حمل زباله معمولی در اختیار دارد.

وی افزود: با توجه به این که خودروهای مثل کامیون و کامیونت امکان تردد در برخی از کوچه‌ها و معابر تنگ و باریک را نداشتند برای جابجایی آسان زباله‌ها دو دستگاه خودرو نیسان دارای سیستم پرس زباله با صرفه هزینه‌ای بالغ بر ۶۲۵ میلیون تومان خریداری شده و به ناوگان حمل و نقل پسماند اضافه شد که از این مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان دهیاری و شهرداری‌ها و مابقی نیز از منابع داخلی شهرداری برای خرید خودروها اختصاص یافته است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، طرح مکانیزه کردن تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل پسماند در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت و در این راستا، دو خودرو شش تنی خاور با کاربری حمل زباله، مکانیزه و تجهیز شد، اما متأسفانه در ادامه به دلیل افزایش بی سابقه قیمت خودرو و تجهیزات همچنین مشکلات مالی شهرداری، اجرای این طرح متوقف شد.

وی اضافه کرد: به مرور زمان تمام خودروهای قدیمی حمل زباله شهرداری آستارا، نوسازی و مکانیزه خواهد شد.

معینی تصریح کرد: شهرداری آستارا جزء معدود شهرداری‌هایی است که در راستای جلب رضایت شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق نیروهای خدمات شهری، تاکنون مدیریت حوزه پسماند را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار نکرده است و شهرداری مدیریت آن را با حساسیت بیشتری خود بر عهده دارد.

شهردار آستارا با تاکید بر این که موفقیت در مدیریت حوزه پسماند بدون همکاری شهروندان به هیچ عنوان امکانپذیر نیست، افزود: در بخش تفکیک زباله از مبدا، کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست، نیازمند همکاری بیشتر همه شهروندان هستیم و امیدواریم والدین این موارد بسیار مهم را در کانون خانواده به فرزندان و کودکان خود آموزش بدهند تا بتوانیم با انجام چنین اقداماتی، محیط شهری پاکی را داشته باشیم.

وی با بیان این که روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: زباله‌ها پس از جمع‌آوری توسط نیروهای خدمات شهری به محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد منتقل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 511535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.