جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران افتتاح شد+ فیلم

نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با پیامی از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران که ظهر امروز، یکشنبه دهم مرداد ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: رخدادها به مثابه پیشران‌های تغییر شرایط موجود به سوی وضع مطلوب همواره به عنوان امکانی ارزشمند، می‌توانند ضمن ایجاد امید، تحولات محسوس عینی را به ظهور برسانند.

وی افزود: در همین راستا برنامه ریزی و برگزاری جشنواره بین المللی صنایع دستی یکی از برجسته‌ترین رخدادهایی است که در راستای تقویت جایگاه این هنر صنعت صورت می‌گیرد و اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن نبود، قطعاً برگزاری حضوری این رویداد عظمت آن را چند برابر می‌ساخت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اما موضوع دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه صنایع دستی، توجه به مبانی فرهنگی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای قشر وسیعی از جامعه با توجه به قابلیت‌های وسیع صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

مونسان تصریح کرد: این جشنواره با توجه به مبحث توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهری با محوریت صنایع دستی، می‌کوشد با یافتن بهترین راهکارها در زمینه‌های سیاست گذاری، سرمایه گذاری، نیروی انسانی، بازار هدف در بهبود شرایط موجود باشد.

وی اضافه کرد: آنچه در این میان می‌تواند به صنعتگران صنایع دستی نوید بخش باشد تأثیر چنین برنامه‌هایی در گسترش دید بازرگانی و اقتصادی و به ویژه مبحث تجاری سازی است که نشان داده در سخت‌ترین شرایط امکان تولید و فروش داخلی دارد و حتی در اندک زمانی راه خود را برای ورود به بازارهای خارجی چه به صورت صادرات مستقیم و چه به صورت تجارت چمدانی هموار می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروزه صنایع دستی در کشورهای جهان جایگاه مهمی یافته و به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع خرد و در برخی رشته‌ها صنایع سبز ارتباط وثیقی با توسعه پایدار پیدا کرد؛ لذا بدیهی است که مباحث مرتبط با این صنعت از هر نوع می‌تواند تأثیری ژرف بر رشد اشتغال و اقتصاد کشور در عین صیانت از فرهنگ بومی و سبک زندگی اصیل داشته باشد. برگزاری چنین برنامه بزرگی نقطه آغازی برای تداوم رخدادها در تغییرات آینده خواهد بود.

کد خبر 511474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.