عملکرد معاونت میراث فرهنگی بررسی شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بررسی عملکرد معاونت میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در اینستاگرام خود آورده است:

"دیروز با حضور مدیران معاونت میراث‌فرهنگی عملکرد این‌معاونت را در چهار سال گذشته بررسی کردم.

گزارش ارائه شده در این نشست نشانگر آن است که اقدامات بنیادینی در حوزه‌های حفاظت، مرمت، افزایش موزه‌های خصوصی، آموزش، استرداد اموال تاریخی، نمایشگاه‌های خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ملی‌و جهانی، بررسی طرح‌های فنی و عمرانی بزرگ، گسترش پایگاه‌های جهانی، ارسال پرونده‌های جدید به یونسکو و … انجام شده که این اقدامات جای تقدیر دارد و من امیدوارم در دولت آینده روند ایجاد شده در معاونت میراث‌فرهنگی تداوم یابد.

حوزه میراث‌فرهنگی مربوط به هویت یک ملت بوده و به نسل‌های آینده انتقال می‌یابد، لذا کار کردن در این حوزه موجب افتخار است. من هم تلاشم را برای جلوگیری از آسیب‌ها و ایجاد نقطه تعادل در این حوزه انجام دادم و در حال حاضر میراث‌فرهنگی در نقطه خوبی قرار دارد.

از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این حوزه، افزایش جذب بودجه و اعتبارات است. ما در شرایط سخت اقتصادی، اتفاقات خوبی را رقم زدیم و حتی موفق به جذب منابعی خارج از بودجه مصوب شدیم. در ادامه نیز با پای کار آوردن مردم کمک زیادی به این حوزه انجام شد.

احیای مجموعه توس نیز کار بزرگی بود و خوشحالم که برای شخصیتی مثل فردوسی، اقدامات خوبی در توس انجام شده است و این یکی از یادگاری‌های خوب این دوره، محسوب می‌شود.

در مجموع از اقدامات انجام‌شده در معاونت میراث‌فرهنگی، تشکر می‌کنم و امیدوارم مدیریت و وزیر بعدی هم به حوزه میراث فرهنگی توجه داشته و از آن حمایت کند. "

عملکرد معاونت میراث فرهنگی بررسی شد

کد خبر 511346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.