اعتراض کمیته ملی المپیک ایران به اظهارات توهین آمیز تیرانداز کره‌ای

کمیته ملی المپیک ایران در پی اظهار نظر نادرست و توهین آمیز تیرانداز کره جنوبی طی نامه ای رسماً اعتراض خود را به این حرکت غیر حرفه ای و خلاف واقع به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، در پی اظهارات خلاف واقع تیرانداز کره‌ای که سراسر توهین و افترا به جواد فروغی نماینده شایسته کشورمان و طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار پیگیری و برخورد کمیته بین المللی المپیک در پی این اظهارات نادرست شد.

خبرها هاکی از آن است که دست اندرکاران وزارت امور خارجه نیز مراتب ناراحتی و اعتراض خود را نسبت به اظهارات نماینده تیراندازی کره به سفارت ایران در سئول کره جنوبی اعلام و خواستار پیگیری آن شدند.

پس از پیگیری‌ها بعمل آمده بامداد امروز نشریه جونگ آنگ ای لبو چاپ سئول نوشت: جین جونگ او، ورزشکار کره‌ای گفته که من به خاطر ایجاد جنجال با اظهارات نامناسب در حین مصاحبه با یک شرکت رسانه‌ای هنگام بازگشت به کره جنوبی در فرودگاه اینچئون عذرخواهی می‌کنم.

در گزارش این روزنامه به نقل از جونگ او آمده است: من عمیقاً بر این واقعیت تأکید می‌کنم که در بررسی واقعیت‌ها پس از شنیدن تنها آنچه در رسانه‌ها گزارش شده بود، فکر نکردم و اظهارات بحث برانگیزی را بیان کردم.

وی خاطرنشان کرد: باید به بازیکنان دیگر و تلاش آنان توجه می‌کردم.

این تیرانداز اهل کره جنوبی ادامه داد: من نیز در گذشته از مقاله‌های غلط یا تحریف شده و اظهارنظرهای بدخواهانه رنج برده‌ام، بنابراین عمیقاً از دردی که باید جواد فروغی متحمل شود آگاه هستم. در آینده بیشتر در گفتار و عمل خود دقت خواهم کرد.

گفتنی است، جینک او بیانیه عذرخواهی خود بابت اعتراضات توهین آمیز و خلاف واقع خود را در شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته است.

کمیته ملی المپیک منتظر پاسخ نامه اعتراضی خود به کمیته بین المللی المپیک است که به محض دریافت منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 511320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.